2016. október 24., hétfő

Észre sem veszed, hogy agyonstresszeled magad!

Nem tudom, hogy vagytok vele, de én már erősen érzem az őszt, és kezdek besokallni a pörgéstől - egyáltalán nem bánom, hogy jön az őszi szünet, amikor végre szusszanhatunk egy kicsit, mielőtt beleállnánk a még nagyobb, év végi pörgésbe. Mindezt abban az évszakban, amikor épp az lenne a természetes és a normális, hogy egy kicsit lelassítunk, és befelé fordulunk, mert a természet is ezt teszi. 

Fotó: pixabay.com

És tudjátok, mi a legnagyobb gáz? Hogy gyakran észre se vesszük, mekkora stresszben élünk, csak pörgetjük a mókuskereket ezerrel - pedig a szervezetünk jelez, dörömböl, hogy ez így nem az igazi. Mutatok pár jelet, amiből kiderül, hogy lassan nem lenne baj kicsit visszavenni a tempóból.

Ki vagy merülve
Eleget alszol, és mégis fáradtan ébredsz? Akkor valami bizony leszívja az energiádat - ez pedig legtöbbször a stressz. A folyamatos készenléti állapot ugyanis nagyon kimeríti a szervezetedet, és ezt még 8 óra alvással sem tudod helyrehozni.

Fotó: pixabay.com

 Nem tudsz aludni
Ráadásul még az alvásod minősége sem olyan, amilyennek lennie kellene. Nem tudsz elaludni, mert folyton pörög az agyad, és ha végre elalszol, akkor is felületes az álmod, vagy gyakran felébredsz. ettől persze másnap még kimerültebb leszel. Nekem volt olyan időszak az életemben, amikor a folyamatos, durva stressztől minden éjjel pontban háromkor felébredtem, és alig bírtam visszaaludni. Szerencsére léptem az ügyben, és az éjszakáim is azonnal rendeződtek.

Feledékeny vagy
Ha állandóan a stressz foglalja le az agyadat, a kisebb dolgokra már nem marad kapacitás. Vagyis ha azon kapod magad, hogy folyton elhagyod a cuccaidat, vagy elfeledkezel róla, kivel mit beszéltél meg, próbáld csökkenteni a stresszt az életedben. Persze egy notesz sem árt, de azért tudj róla, hogy ez csak tüneti kezelés.

Hol itt fáj, hol ott fáj
A stressz összerántja az izmokat, vagyis fizikailag is megterhelő. Ha rendszeresen beáll a vállad, vagy fáj a fejed, a gyomrod, esetleg alig bírsz a hátaddal, lehet, hogy a stressz a bűnös.

Fotó: pixabay.com

Túlérzékeny vagy
Ha képes vagy egy cuki cicás fotón is elsírni magad, vagy dühöngsz a forgalmi dugóban, akkor valószínűleg a feszültség játszik az érzelmeiddel.

Időnként megszédülsz
Ha feszült vagy, a légzésed felületessé válik, vagyis az agyad nem jut elég oxigénhez. ez okozza az időnkénti szédülést. Nem véletlenül szokták stressz ellen azt tanácsolni, hogy lélegezz mélyeket.

Fotó: pixabay.com

Pótcselekszel
Semmi gond nincs azzal, ha egy-egy különösen nehéz nap után leveted magad a tévé elé egy kis csokival. Ha viszont mindez rendszeressé válik, akkor nemcsak meghízol tőle, hanem egyre mélyebbre is süllyedsz a lefelé tartó hangulati spirálban. Még rosszabb a helyzet, ha mondjuk alkohollal, vagy cigivel próbálsz megszabadulni a feszültségtől, mert annak hamar durva szenvedélybetegség lehet a következménye. A leszokás pedig egyikről sem egyszerű. 

Itt találhatsz néhány tippet ahhoz, hogy akár öt perc alatt is oldd egy kicsit a befeszült állapotot. 
Itt pedig néhány villámtipp vár az egészségedért, rohanósabb időszakokra.

Ha tetszett a cikk, oszd meg ismerőseiddel is. A Zöldsaláta Facebook-közössége is vár, sőt, a Bloglovinon is megtalálsz!

0 megjegyzés :

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...