2016. szeptember 29., csütörtök

Ezt ne csináld, ha jól akarsz aludni!

Ha már a hasi zsír kapcsán szóba került az elegendő alvás, akkor azt hiszem, nem árt összeszedni pár dolgot, ami akadályozhatja, hogy jól és pihentetően aludj. Ezeket kerüld a lefekvés előtti egy-két órában.

Ilyen zavartalanul kellene aludni (Fotó: pixabay.com)
Sportolás 
Az edzés alapvetően jót tesz az alvásnak, hiszen segít egészségesen lefárasztani magad fizikailag, miközben a szellemi és érzelmi feszültséget hatékonyan oldja. De ha a lefekvés előtti két órában edzel, úgy felpöröghetsz, hogy nem tudsz elaludni. Ha csak ilyenkor jut időd a mozgásra, válaszd a jógát, de ebből is csak a nyugisabb, stresszoldó gyakorlatokat.

Hideg zuhany 
Jól esik a hideg, vagy a váltott vizes zuhany? Oké, de akkor tedd korábbra, mert a hideg víz szintén felpörgethet. Inkább kellemesen meleg vízzel zuhanyozz le.

Nagyon jól tud esni, de jobb,ha az utolsót ebéd után tolod le (Fotó: pixabay.com)
Kávé, tea, kóla, csoki 
Az a közös bennük, hogy mindegyikben van koffein, épp ezért nem tanácsos késő délután fogyasztani őket. A koffein még az elfogyasztása után 6 órával is ébren tarthat, ha érzékeny vagy rá, épp ezért az utolsó pohár koffeines italt kora délutánra időzítsd.

Altatónak se, jó, inkább hanyagold (Fotó: pixabay.com)
Alkohol 
Először elálmosít, de aztán nem hagy aludni. Szóval nem igazán jó lazító- és altató, már csak azért sem érdemes rendszeresen fogyasztani.

A ritmus hiánya 
Ha hét végén sokkal későbbig fenn maradsz, mint hét közben, az felboríthatja az alvásod ritmusát. Távol álljon tőlem, hogy azt mondjam, tessék szépen tízkor távozni minden buliból (nehogy már :D ), de ha nincs valamilyen rendkívüli helyzet, ami ébren tart, akkor jobb valamilyen egyenletes menetrendet fenntartani.

Lefekvés előtt egy órával már jó lenne offline-ba kapcsolni. Nem könnyű, tudom... (Fotó: pixabay.com)
Kék fény 
Mégpedig az a kék fény, amelyik a telefon, a számítógép vagy a táblagép képernyőjéből árad. Ez valamelyest „note to self” is, mert én is szeretek lefekvés előtt még egy kicsit körülnézni a nagyvilágban, de tény, hogy ha igazán jól akarsz aludni, akkor az ágyba bújás előtti legalább egy órában érdemes offline üzemmódba kerülni.


0 megjegyzés :

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...