Táplálkozás és egészség

Egyél jót, egyél jól, légy egészséges!

Lélek és coaching

Lelki wellness a life coach szemszögéből

Mozgás es wellness

Sport, fitnesz, edzés, pihenes es lazítás

Zöld es bio

Zöld háztartás, városi bioságok

Szépség es stílus

Öltözködés, színek, stílusok, kencék, sminkek, illatok

2016. április 26., kedd

Heti coach: Lustaság? Fenéket!

Az utóbbi hetekben azt vettem észre magamon, hogy rendesen felpörögtem: egyre erősebb edzéseket tolok, futni járok, szívem szerint állandóan kint lennék a szabadban (mondjuk amikor épp nem süvít a jeges szél), és érzelmileg, agyilag is folyamatosan kattogok. Aztán néha leeresztek, és ráfogom, hogy ma lusta vagyok. Mivel azonban coachként szeretem megkeresni az ilyen egyszerűen kiszórható jelzők (amilyen pl. a „lustaság”) mögött a valódi tartalmat, utánagondoltam, mi minden állhat annak a hátterében, hogy időnként mindenki megtorpan, és olyan kellemetlen, mocsárba ragadós módon nem tud tovább lépni. Mondjuk ki, időnként akármilyen tudatosak is vagyunk (vagy akármilyen hiperszervezettnek is érezzük magunkat), néha mindenki halogatni kezd. Hol ezt, hol azt, néha a mosogatást, máskor meg a nagyon is kézzel fogható, sőt, rég vágyott előrelépéseket. De vajon miért? 

Előrebocsátom, a lustaság, mint olyan, nem több sztereotípiánál. Elég ritkán fordul elő, hogy csak úgy, igazi cél nélkül halogatunk. Ha lelassulunk, annak általában oka van. Például ilyesmik. 

Ennyi nemcsak a macskának jár (Fotó. stocksnap.com)

 Kiégés. Amikor jó darabig túlfeszített tempóban pörögsz, a szervezeted és az agyad egy idő után jelezni fogja, hogy itt az idő lelassulni egy kicsit. Egyszerűen lemerülnek az elemek – még ha olyan kultúrában is élünk, amelyben a relaxálást, a pihenést, a legtöbbször betoljuk a „lustaság” címszó alá. Nos, a pihenés nem lustaság. A pihenés az elemek újratöltése, és felkészülés a következő pörgős időszakra. Nem luxus,hanem szükséglet.

Igény a kényeztetésre. Néha mindenkinek vannak olyan napjai – kinek több, kinek kevesebb -, amikor a másik törődését a szívességein keresztül szeretnénk érezni. A szívességek tétele egyébként egyike az öt szeretetnyelvnek, akinél ez az elsődleges szeretetnyelv, az többet ad, de többet is kér belőle, mint mások, akik más szeretetnyelven szólnak. De néha mindenkinek jól esik, ha a másik hoz egy pohár limonádét, akkor is, ha egyébként ki tudna menni érte maga is.

Félelem a kudarctól. Ez a leggyakoribb ok a halogatásra, mert azt remekül megtanultuk már gyerekként, hogy hibázni minimum bűn, és ha valakinek a legkisebb hibánk is feltűnik, az minimum kétszer aláhúzza majd pirossal, és körülrakja neonnal, nehogy a világ ne vegyen róla tudomást. Ööö, és néha ez a piros postairónos szigorú tanárnéni épp mi magunk vagyunk - na őt kell sürgősen lebeszélni az át- és aláhúzgálásról.


Fotó: stocksnap.com
 Félelem a sikertől. Bizony, attól is lehet félni, hogy valami sikerül, hiszen akkor nincs mese, változás lesz. Jól fogunk keresni, amivel mindjárt jár egy csomó bonyodalom (különben is, a néphit szerint a gazdagok mind gonoszok, már a mesekönyvben is így volt), lesz egy csomó plusz munkánk, nagyobb házat kell takarítani, ésatöbbi, Vagy egyszerűen, amit a saját célunknak hiszünk, az nem több elvárásnál, ezt „illik” akarnunk, csak épp közben a hátunk közepére nem kívánjuk az egészet.

Félelem az elvárásoktól. Ez az előbbi fejezet közeli rokona. Na igen, ha valaki sikeres, afelé, máris jönnek az újabb és újabb elvárások, az olimpiai bajnokoknál is az a minimum, hogy innentől az idők végezetéig nyerik az olimpiákat, nehogy „csalódást okozzanak”. Hát a fene se akarja ezt, a legjobb alacsonyra tenni a lécet.

 

Fotó: stocksnap.com
Passzív agresszió. Nehéz lenne nemet mondani, meg kínos is, ezért inkább hagyjuk, hogy mindig „közbejöjjön valami”. Hát sajnos, a körülmények, azok a fránya körülmények...

Depresszió. Ez már súlyosabb ügy, a konkrét depresszióval érdemes inkább szakértői segítséget kérni. De néha épp a motiválatlanság, az örömképtelenség, a „lustaság” hívja fel rá a figyelmet, hogy valami nagyon nincs rendben. Különösen akkor gondolkodj el, ha még utálod is magad a „lustaságod” miatt. Ilyenkor érdemes beszélni egy pszichológussal, pszichiáterrel, hogy kiderüljön, tényleg komoly gáz van-e.

2016. április 7., csütörtök

Elég a ráncokból!

Szóval úgy néz ki, most már tényleg tavasz van, úgyhogy nyugodtan előszedhetjük a hiúbbik énünket a gardróbból. És higgyétek el, negyven fölött (de szerintem már harminc fölött is) az is elkezd foglalkozni a ráncaival, akinek egy sincs, hát még, akinek már megjelent egy-kettő a szeme alatt (többnek nem engedélyezzük a megjelenést, oké?). Úgyhogy összeszedtem pár tippet arra, hogyan is tüntessük el ezeket az izéket, és nézzünk ki forevör húszévesnek (na jó, harmincévesnek).

Ráncok nélkül, bizakodva tekintünk a jövőbe
Primer: sokáig nem igazán voltam vele jóban, nekem kicsit abszurdnak tűnt, hogy az alapozó alá még egy réteget kenegessek (nem vagyok híve a vakolatnak), de tény, ami tény, egyenletesebbé teszi a bőrt.
És akkor már mindjárt kevesebb is kell az alapozóból, szóval amit rátettél itt, azt leveheted ott. Az eredmény épp az, hogy kevésbé lesz maszkszerű az egész sminked, sőt, az erősen fedő alapozók helyett akár egy BB-krém is elég lehet.
A szemkörnyéken különösen légy óvatos! A szemráncokra és a sötét karikákra az ember lánya (tapasztalatból tudom) szíve szerint a világ összes korrektorját rákenné, de ez nagyon nem jó ötlet, lásd fenn, a vakolatról írottakat. A megfejtés: hidratáló szemránckrém, majd ha az beszívódott, akkor krémes, finoman fedő korrektor.
A highlighter is jó barátod: az arccsont alá és a szemöldökcsont felé kenj belőle egy keveset, és máris frissebb lesz a tekinteted.

Kívül-belül hidratálj!
És persze az alapvetések:
Igyál elég vizet: ezt nem lehet elégszer mondani.
Aludj eleget: ez lenne az alap, még ha néha ezt is a legnehezebb megvalósítani.
Használj fényvédőt: mindig, mindenhol.
Vegyél fel szemüveget: a hunyorgás sem használ, szóval a napszemüveg alapfelszerelés. De néha akár olvasószemüvegre is szükség lehet.

És a végére egy hasznos, természetes, ránctalanító uborkapakolás az egész arcra:
Turmixolj össze fél uborkát két evőkanál aloe vera zselével és fél evőkanál rózsavízzel, és már mehet is az arcodra. 20 percig hagyd fenn, majd mosd le langyos vízzel.

2016. április 4., hétfő

Kiütött a tavaszi fáradtság? Ezt edd ellene!

Akármennyire is igyekszem egészségesen élni, azért a tél végi, tavaszi fáradtságot mindig megérzem. Most épp túl vagyok a legdöglöttebb napokon, de néha még mindig el tudnék aludni állva, mint a lovak. Épp ezért kerestem utána, hogy milyen kajákat érdemes ebben az időszakban enni, hogy egy kicsit összeszedjük magunkat.

A legjobb mindjárt a friss gyümölcs. Cukortartalma azonnal hasznosítható energiát ad, plusz tele van vitaminokkal és ásványi anyagokkal, így ha ezzel kezded a napot, máris nem kell vénásan bekötni a koffeint (na jó, csak vicceltem, de azért vannak olyan reggeleim, amikor úgy érzem, hogy ez volna a megoldás). nagyjából mindegy, milyen formában fogyasztod: egy alma vagy egy banán maceramentes, gyors reggeli, ha rohansz, de készülhet egy pohár turmix is tejből vagy joghurtból és a kedvenc bogyós gyümölcsödből.

Máris facsarhatod
A citromos víz is hihetetlenül fel tud dobni, elsősorban C-vitamin tartalma révén. Én általában ezt szoktam bedobni, amikor már nagyon matt vagyok az álmosságtól.

A víz egyébként önmagában is energizál, tekintve, hogy gyakran attól fáradunk el, hogy egyszerűen nem ittunk eleget. 

Ha már rágcsa, akkor diófélék: magnéziumtartalmuk abban segít, hogy a tested az elfogyasztott cukrot energiává alakítsa. A rosttartalma a vércukorszint szabályozásához járul hozzá.

A jó hír az, hogy az étcsoki is energiát ad - persze nem egyszerre egy táblával, csak pár kocka. A benne levő teobromin a koffeinhez hasonló vegyület, amely még a hangulatot is javítja. Az igazság az, hogy egy álmos reggelen ez utóbbi is rám szokott férni (Grumpy Cat sem állná a tekintetem ilyenkor).

Jön a grillszezon :)
A hús és a máj tele van vassal - a vashiány, főleg nőknél az egyik leggyakoribb hiánybetegség, ami ráadásul energiahiányt, levertséget okoz.

Ázsiában állítólag a kardamom az egyik legjobb energizáló fűszer. Ezt még nem próbáltam, de egy okkal több valami jó kis fűszeres kajára :)

Lassan jön a spárgaszezon, ez a zöldség pedig tele van B-vitaminokkal, amelyek a szénhidrátok energiává alakításában vesznek részt.

A tojás remek fehérjeforrás, és a sárgája szintén tele van B-vitaminnal. 

A savanyú káposzta szintén a C-vitaminnal üt, de az emésztést is segíti, így kevésbé kell tartanod a kajakómától. 

Ha tetszett a cikk, kövesd a Zöldsalátát a Facebookon is! De a Bloglovinon is megtalálod! 

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...