2014. szeptember 30., kedd

Villámtippek az egészségért a rohanós időszakokra

Azt biztosan észrevettétek, hogy az utóbbi időben elég keveset frissült a blog. Az iskola- és óvodakezdés körüli őrületek egy kicsit több időt és energiát vettek igénybe, mint terveztem, még most is éppen csak kezdünk egyenesbe állni, azt hiszem, mindannyiunknak szokni kell még ezt az új életritmust. Mindenesetre az utóbbi 3-4 hétben úgy éreztem, hogy kábé levegőt venni sincs időm, nemhogy odaférni a számítógéphez. Épp ez adta az ötletet, hogy leírjak pár egészséges tippet ezekre az időszakokra, mert abban gondolom, egyetértünk, hogy ilyenkor is kell valamennyi állagmegóvás, hogy aztán fellélegezve kevesebbet kelljen foglalkozni azzal, hogy helyretegyük a rohanós időszak kártételeit.

Fotó: memecreator
  • Hidratálás ezerrel: a keveset alvós, sokat stresszelős, folyton rohanós időszakok elég rendesen kikészítik a bőrt, szóval erre érdemes különös gondot fordítani. Este nem tart tovább öt percnél, hogy valami jó, krémes lemosóval átmasszírozd az arcodat, leszedd a sminket, tonikozz, majd jöhet még egy kis masszázs egy kellemes éjszakai krémmel. Reggel egy gyors lemosás, tonik, és jöhet a nappali krém, lehetőleg fényvédős, mert bár nem érzed olyan erősnek, azért ilyenkor is van még ereje a napnak. Ja, és minél több víz, hogy belülről se száradj ki - tudom, ha rohansz, erre a legnehezebb figyelni, de legalább próbáld meg.
  • Mély levegő: amikor már nagyon eleged van az egészből, állj meg pár percre, menj ki a szabadba, vagy legalább állj ki az ablakba, és vegyél pár mély lélegzetet, hogy egy kicsit lelassuljon a felpörgetett rendszer. Megpróbálkozhatsz 5-10 perc reggeli, és esti lazítással is, hidd el, meghálálja az idegrendszered.
  • Egyél avokádót: még mindig a bőr - az avokádó telítetlen zsírsavai és E-vitaminja segít, hogy ne száradjon nagyon ki a bőröd. Az olívaolaj is jó hatású, mindkettőből legyen bőven a salátádban, illetve rajta.
  • Probiotikum: nekem a gyomron készül ki először az ilyen időszakokban, úgyhogy igyekszem rá fokozottan vigyázni. Napi egy joghurt, és máris kisebb az esélye a gyomorbajoknak. 
  • Illóolajok: megnyugváshoz levendula, felpörgéshez citrom és borsmenta. Testápolóként olívaolajba keverve, párologtatva, vagy csak úgy szagolgatni (a borsmentát nem szoktam testápolóba tenni, azt inkább csak szaglászom, viszont cserébe a fejfájást is elmulasztja).
  • Reggeli: én konkrétan rosszul vagyok, ha nem reggelizem legalább egy kis müzlit vagy pirítóst, de annak is érdemes kicsit feltölteni magát reggelente, aki ennél kevesebbel is be szokta érni. Nem kell eltúlozni, egy szelet kenyér valamivel, egy pohár narancslé és egy tea, és máris másképp indul a nap, mintha csak ledöntenél egy kávét.
  • Zöld tea: gyengédebb a gyomorhoz, mint a fekete, és egészségesebb is, viszont épp annyira felfrissít.
  • Nasi a táskában: ha viszel magaddal egy kis egészséges nasit (pl. gyümölcsöt, müzliszeletet, mogyorót, mandulát) és még egy palack ásványvíz is van nálad, kisebb valószínűséggel esel áldozatul a pékségek csokis finomságainak.
  • Rágó: még az egyetemi évek alatt szoktam rá, különösen stresszes vizsgaidőszakokban, amikor nemdohányzó létemre is kezdtem úgy érezni, hogy na, most nagyon rágyújtanék. Egyébként nem nagyon rágózom, de ilyenkor jól jön, mert a mentolos íz felébreszt, a folyamatos rágcsálás pedig élénkít, és még a felgyülemlő stresszt is levezeti valamelyest.
  • Mozgás: tudom, hogy az őrült időszakokban nem első számú prioritás, de ha mégis marad egy kis időd, akkor ne a tévé elé rogyj le, hanem inkább menj el futni vagy jógázni, ízlés szerint. Több fronton is jót teszel magadnak: levezeted a stresszt, leadod a stresszevéssel felszedett kilókat, és úgy érzed, hogy egy kicsit mégiscsak törődtél magaddal.
  • Zene: buszon, autóban, gyalog, és persze ízlés szerint bármi, a thrash metáltól Richard Claydermanig. Válassz olyat, amit nagyon szeretsz, ami felpörget, vagy épp ellazít, esetleg épp rímel a helyzetre.       

0 megjegyzés :

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...