Táplálkozás és egészség

Egyél jót, egyél jól, légy egészséges!

Lélek és coaching

Lelki wellness a life coach szemszögéből

Mozgás es wellness

Sport, fitnesz, edzés, pihenes es lazítás

Zöld es bio

Zöld háztartás, városi bioságok

Szépség es stílus

Öltözködés, színek, stílusok, kencék, sminkek, illatok

2014. szeptember 30., kedd

Villámtippek az egészségért a rohanós időszakokra

Azt biztosan észrevettétek, hogy az utóbbi időben elég keveset frissült a blog. Az iskola- és óvodakezdés körüli őrületek egy kicsit több időt és energiát vettek igénybe, mint terveztem, még most is éppen csak kezdünk egyenesbe állni, azt hiszem, mindannyiunknak szokni kell még ezt az új életritmust. Mindenesetre az utóbbi 3-4 hétben úgy éreztem, hogy kábé levegőt venni sincs időm, nemhogy odaférni a számítógéphez. Épp ez adta az ötletet, hogy leírjak pár egészséges tippet ezekre az időszakokra, mert abban gondolom, egyetértünk, hogy ilyenkor is kell valamennyi állagmegóvás, hogy aztán fellélegezve kevesebbet kelljen foglalkozni azzal, hogy helyretegyük a rohanós időszak kártételeit.

Fotó: memecreator
  • Hidratálás ezerrel: a keveset alvós, sokat stresszelős, folyton rohanós időszakok elég rendesen kikészítik a bőrt, szóval erre érdemes különös gondot fordítani. Este nem tart tovább öt percnél, hogy valami jó, krémes lemosóval átmasszírozd az arcodat, leszedd a sminket, tonikozz, majd jöhet még egy kis masszázs egy kellemes éjszakai krémmel. Reggel egy gyors lemosás, tonik, és jöhet a nappali krém, lehetőleg fényvédős, mert bár nem érzed olyan erősnek, azért ilyenkor is van még ereje a napnak. Ja, és minél több víz, hogy belülről se száradj ki - tudom, ha rohansz, erre a legnehezebb figyelni, de legalább próbáld meg.
  • Mély levegő: amikor már nagyon eleged van az egészből, állj meg pár percre, menj ki a szabadba, vagy legalább állj ki az ablakba, és vegyél pár mély lélegzetet, hogy egy kicsit lelassuljon a felpörgetett rendszer. Megpróbálkozhatsz 5-10 perc reggeli, és esti lazítással is, hidd el, meghálálja az idegrendszered.
  • Egyél avokádót: még mindig a bőr - az avokádó telítetlen zsírsavai és E-vitaminja segít, hogy ne száradjon nagyon ki a bőröd. Az olívaolaj is jó hatású, mindkettőből legyen bőven a salátádban, illetve rajta.
  • Probiotikum: nekem a gyomron készül ki először az ilyen időszakokban, úgyhogy igyekszem rá fokozottan vigyázni. Napi egy joghurt, és máris kisebb az esélye a gyomorbajoknak. 
  • Illóolajok: megnyugváshoz levendula, felpörgéshez citrom és borsmenta. Testápolóként olívaolajba keverve, párologtatva, vagy csak úgy szagolgatni (a borsmentát nem szoktam testápolóba tenni, azt inkább csak szaglászom, viszont cserébe a fejfájást is elmulasztja).
  • Reggeli: én konkrétan rosszul vagyok, ha nem reggelizem legalább egy kis müzlit vagy pirítóst, de annak is érdemes kicsit feltölteni magát reggelente, aki ennél kevesebbel is be szokta érni. Nem kell eltúlozni, egy szelet kenyér valamivel, egy pohár narancslé és egy tea, és máris másképp indul a nap, mintha csak ledöntenél egy kávét.
  • Zöld tea: gyengédebb a gyomorhoz, mint a fekete, és egészségesebb is, viszont épp annyira felfrissít.
  • Nasi a táskában: ha viszel magaddal egy kis egészséges nasit (pl. gyümölcsöt, müzliszeletet, mogyorót, mandulát) és még egy palack ásványvíz is van nálad, kisebb valószínűséggel esel áldozatul a pékségek csokis finomságainak.
  • Rágó: még az egyetemi évek alatt szoktam rá, különösen stresszes vizsgaidőszakokban, amikor nemdohányzó létemre is kezdtem úgy érezni, hogy na, most nagyon rágyújtanék. Egyébként nem nagyon rágózom, de ilyenkor jól jön, mert a mentolos íz felébreszt, a folyamatos rágcsálás pedig élénkít, és még a felgyülemlő stresszt is levezeti valamelyest.
  • Mozgás: tudom, hogy az őrült időszakokban nem első számú prioritás, de ha mégis marad egy kis időd, akkor ne a tévé elé rogyj le, hanem inkább menj el futni vagy jógázni, ízlés szerint. Több fronton is jót teszel magadnak: levezeted a stresszt, leadod a stresszevéssel felszedett kilókat, és úgy érzed, hogy egy kicsit mégiscsak törődtél magaddal.
  • Zene: buszon, autóban, gyalog, és persze ízlés szerint bármi, a thrash metáltól Richard Claydermanig. Válassz olyat, amit nagyon szeretsz, ami felpörget, vagy épp ellazít, esetleg épp rímel a helyzetre.       

2014. szeptember 25., csütörtök

Mert néha kell egy kicsit rombolni…

Azt már Selye János óta tudjuk, hogy a stresszes helyzetekben a szervezetünk nem tesz mást, mint felkészül arra, hogy harcoljunk vagy meneküljünk. Ez egy nagyon ősi dolog, ha az ősembert megtámadta a kardfogú tigris, nemigen volt más esélye ezen a kettőn kívül: vagy arcon csapta a vadat a kőbaltával, vagy megpróbált gyorsabb lenni nála, különben vacsora lett belőle. Ha ma feltolják az agyunkat a munkahelyen vagy a csúcsforgalomban, a szervezetünk ugyanúgy reagál, mint az egyszeri ősemberé: a vér az izmainkba áramlik, felszalad a pulzusunk, gyorsabban ver a szívünk és szaporábban lélegzünk, vagyis alkalmassá válunk a harcra vagy a futásra.

Ám az őskor óta eltelt évezredekben változott egy keveset a világ: ha letol a főnök, nem vehetünk elégtételt rajta tettleg, és nem is futhatunk ki a szituból. Ha tötymörög előttünk a kedves autóstárs, nem szedhetjük ki a kocsijából a következő lámpánál (öööö, igen, sajnos járnak még közöttünk ősemberek, de talán egyszer majd ők is megértik ezt a dolgot). Ez eddig jó, mert nem nagyon kellene anarchiába fulladnunk, a szervezetünknek viszont nem tesz jót a lefojtott feszültség. A feladat tehát az, hogy valahogy kiadjuk a felgyülemlett gőzt. Ennek vannak különféle konstruktív módozatai (ebben a bejegyzésben adtam is néhány tippet), ám sajnos olyan is van, hogy a legjobb lenne ordítani, vagy ízes, válogatott káromkodások közepette szétverni valami nagyot és törékenyet. És aki most azt mondja, hogy nincs ilyen, mert nincs ám bennünk agresszió, és legyünk jámbor növényevők minden körülmények között, az tanuljon történelmet. Meggyőződésem, hogy az agresszívnek kikiáltott 21. századi ember a mindennapi agresszió terén sehol nincsen a néhány száz évvel ezelőtti „erkölcsös” őseihez képest.

A számítógép és a baseball-ütő - sokat sejtető kombináció
Alapanyagok gondosan kikészítve - a fehér szőrös a csipogó műmacska, amit azért annyira nem helyeseltem
 Szóval van az úgy, hogy jól esne kicsit rombolni. Nálam ilyenkor a díványpárna földhöz vágása szokott következni, azzal teszek a legkevesebb kárt. Viszont van egy hely a városban, ahol legálisan lehetsz destruktív: befizeted egy közepes ebéd árát, és egyedül maradsz egy szobában, ahol kiadhatod a dühödet. A Dühöngő különböző csomagokat kínál, ízlésed szerint – a sajtórendezvényükön beépített játékosok segítségével be is mutatták mindegyiket. A Paint the Enemy csomagban bőrbarát festékes vízzel töltött lufikkal, a Critical Audience csomagban némileg rothadt zöldséggel és tojással dobálhatod meg azt, akinek a képét kiteszed a falra. A kedves illetőt magad is felrajzolhatod egy csomagolópapírra, de fénykép nyomtatását is vállalják, hogy valósághűbb legyen az élmény. Az Angry Housewife csomagban tányérokat, poharakat, a Bad Party-ban üvegeket vághatsz földhöz izomból. Itt mondjuk egy kicsit megakadtam, mert a csomag részeként becélozhatsz a törékeny tárgyakkal két idegesítően csipogó kínai műkutyát (műmacskát?) is. Ez nekem egy kicsit sok volt, mert állatkínzást még idegesítő műszálas játékállattal sem, és viccből sem támogatnék, nehogy a delikvensnek később effektíve is eszébe jusson felrúgni a macskát otthon. A tányértörés viszont önmagában, macska nélkül jó bulinak tűnik. A legdurvább a Stressed Manager csomag, amelyben egy számítógépet kell módszeresen, baseballütővel szétverni. Persze mindegyik feladathoz jár védőfelszerelés, kesztyű, arcvédő, ami belegondolva egy kicsit vicces, viszont kétségtelenül célszerű, senkinek nem hiányzik egy sérülés.

Akció, avagy le a technikával
Kata felkészül a tányérdobálásra
Készül az ellenfél portréja
 Őszintén szólva, amikor megkaptam a sajtóesemény meghívóját, felmerült bennem, hogy milyen dolog már szépen, civilizáltan, egy nappal előbb időpontot kérni, majd időben odaérni, és mintegy parancsszóra levetni a civilizációs álcát, ahelyett, hogy akkor mennék ki egy elhagyott erdőszélre ordítani egy nagyot, amikor épp ki kell adnom a feszültséget (vagy legalább még az aznapi munkaidő végén). A szervezők szerint viszont simán működik így is a feszültséglevezetés, legalábbis a vendégek mindegyike úgy távozott, hogy „hű, de jól esett” a félórányi gátlástalan rombolás. A beépített játékosok is azt mondták, hogy jót tett egy kis dühöngés. Maga a helyszín egyébként a régi Corvin áruház Művelődési Szintjének egyik közepesen retró terme, ahol rád csukják az ajtót, és onnantól azt csinálsz a kikészített alapanyagokkal, amit csak akarsz, az sem gond, ha verbálisan erős vagy (én legalábbis biztos nem állnám meg, hogy néhány keresetlen szót ne intézzek ahhoz, akinek a fényképét rohadt tojással illetem éppen). Szóval jó tudni, hogy van egy ilyen is, ha már végképp nem használ a jóga, a futás és a meditáció, sőt, a plázázásból és a forró csokiból is kifogyott a szufla, és még mindig ideges vagy.

Élménybeszámoló: András és Kata szerint jól esett kiadni a feszültséget

2014. szeptember 8., hétfő

Egészség minden évszakban

A KreDieSz blog egy ideje már a kedvenceim közé tartozik, rendszeresen olvasom. Elsősorban azért, mert a szerzők, akik között van dietetikus, gyógytornász, szoptatási tanácsadó, stb., amellett, hogy épp az általam is támogatott, holisztikus szemlélettel állnak az élethez és az egészséghez, hozzám hasonlóan kisgyerekes anyák. Így aztán abszolút ismernek minden szépséget, ami ezzel jár, de nem idegenek számukra ennek a helyzetnek az apróbb-nagyobb nehézségei sem. Csupa olyan tippet, ötletet lehet náluk olvasni, amelyek a cseppet sem unatkozó (tényleg, ki lehetett az az okos, aki elterjesztette az "otthon ülő, unatkozó" anyukákról szóló sztereotípiát???) anyukák sűrű napirendjébe is beleférnek.
Nagy örömömre szolgált, amikor egy fórumon megismerkedtem, a blog ötletgazdájával, Kiss-Dalmadi Mariannal. Rögtön egy hullámhosszra kerültünk, aminek a vége az lett, hogy mivel dietetikus szemmel is színvonalasnak találta a Zöldsalátát, felkért egy vendégcikkre, én pedig nagy örömmel írtam nekik.


A KreDieSz csapat most új programot indít, kifejezetten anyukáknak, Hatszínvirág néven. Aki megrendeli a program köteteit, minden hónapban egy legalább 40-50 oldalas e-könyvet kap, az adott időszakra szóló egészségtippekkel, holisztikus egészségmegőrzési ötletekkel, szólnak a lélekről, az egészséges táplálkozásról, a mozgásról, a gyerekekről. Ami különösen tetszik a programban, hogy amellett, hogy mindig aktuális, nem akarja fenekestül felforgatni az életedet (mondtam már, hogy nem hiszek a mindent felborító nagy elhatározásokban?), hanem a fokozatosság, a szélsőségektől való mentesség elvét vallja. Ráadásul a csomagokhoz extrák is járnak: letölthető játékkártyák, munkafüzet, amely az anyák újjászületését segíti, színező és a zöldség- és gyümölcsfogyasztást elősegítő táblázat a gyerekeknek, valamint nyomtatható edzésterv. A leggyorsabbak, vagyis a legelső 50 megrendelő pedig meglepetés ajándékot is kap.
A programhoz tartozó e-könyveket havonként és idényenként, vagyis évszakonként is meg tudod rendelni, a törzsvásárlók pedig kedvezményt kapnak.

Aki a Zöldsalátáról talál el hozzájuk, máris 10% kedvezménnyel rendelheti meg az őszi idény anyagát: így a három havi anyag 5498 forint helyett 4949 forintba kerül. A megrendelőlapon a kuponkód mezőbe egyszerűen írd be: zöldsaláta, és máris él a kedvezmény. Az őszi idényben itt tudsz csatlakozni a programhoz - itt pedig találsz egy kis ízelítőt a várható tartalomból.

 Az oldalon számos ajándék tudásanyagot is letölthetsz, csak az e-mail címedet kell megadnod hozzá: Ide kattints, ha érdekelnek a gyerekek egészséges táplálkozását segítő ötletek, az íróasztal melletti átmozgató torna, a lúdtalp elleni lábtorna, és a zöldség- és gyümölcstáblázat.

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...