2014. augusztus 22., péntek

Inspiráció: Nyárból az őszbe, avagy kreatív újrahasznosítás

Ez az augusztus 20. utáni időszak nekem egy kicsit olyan "senkiföldje" - már nem nyár, még nem ősz, a kerekek még lassan forognak, de lassan be kell gyújtani a hajtóműveket. Ráadásul az idő sem annyira nyárias már, legalábbis az idén, mert az utóbbi években kifejezetten nyárias szeptembereink voltak, egy csepp eső nélkül, hadd örüljenek a parlagfű-allergiások (az eső kimosná a levegőből a pollenek egy részét, napsütésben, enyhe szélben viszont vígan dúlnak-taknyosítanak).
Teljesen érthető, ha nem akarod egy laza mozdulattal bevágni a nyári cuccaidat a szekrény hátsó részébe, hiszen még tulajdonképpen nyár van (egészen őszintén én még a boltokban kitett őszi kollekcióktól is hidegrázást kapok ilyenkor, kapaszkodnék még egy kicsit a vakációs fílingbe). A jó hír az, hogy a legtöbb nyári ruha tökéletesen újrahasznosítható akkor is, amikor már pulcsisabbra fordul az idő. Mutatok hozzá pár ötletet, a saját nyári alapdarabjaimból kiindulva (kivéve a sárga ruhát, olyanom még nincs, csak beleszerettem a Polyvore-on. Ha belebotlok valami hasonlóba egy elkésett kiárusításon, majd jól beszerzem).

Summer to autumn 01


A teljesen egyszerű maxiruha nekem a nyár mindenese. Fel lehet kapni a játszótérre ugyanúgy, mint a strandra, vagy a bevásárláshoz, de a délutáni kávézáshoz is teljesen kényelmes. Tangapapuccsal, pakolós táskával, kevés ékszerrel, afféle "felkapom-és-már-rohanok-is" cucc. Amikor hűvösebb van, akár harisnyát is fel lehet venni alá. Hogy a fekete magas sarkú cipő ne tegye túl ünnepélyessé, adj hozzá vagányságot: fekete bőrdzsekit, nyuszis fülbevalót, egyszerűségében látványos gyűrűt. A pakolós táska maradhat. :)

Summer to autumn 02

Summer to autumn 02 by csjudit featuring yellow gold earrings

A feliratos pólók a gyengéim. A metálzenekaros daraboktól (tudod, hányféle Rhapsody pólóm van? :) ) a szolidabb és meredekebb szöveggel ellátottakig számtalan darab sorakozik a szekrényemben. Egy dologra vagyok hisztis, arra, hogy értsem, mi van ráírva, és az olyasmi legyen, amit szívesen ki is írok magamra. Vagyis nem népszerűsítek csak a pólógyártók fantáziájában létező amerikai egyetemeket, számomra elolvashatatlan kínai szövegeket, és azt sem szoktam kiírni magamra, hogy "szexi vagyok, kérd el a telefonszámom". A jó dumákat viszont kifejezetten szeretem pólóra nyomtatva. Épp ezért mindig rosszul érint, amikor arról olvasok, hogy ilyet csak fesztiválra, és különben is, huszonötön felül már inkább dobd ki az egész gyűjteményt. A fenti összeállítással épp azt akartam megmutatni, hogy a szolidabb darabok akár még munkába is felvehetők, ha nem túl szigorú a dresszkód a munkahelyeden. Oké, az "értem én, csak leszarom" pólód inkább ne kerüljön be az irodába, a főnök valószínűleg nem annyira díjazná, úgyhogy tényleg maradj a vállalható feliratoknál. Ha a munkahelyre elképzelhetetlen, akkor kiválóak a nem munkás, ámde ügyintézős-ruhangálós napokra, amikor kényelmesen akarsz öltözni, de levennéd már a farmer-sportcipő kombót.
Ilyen farmer-blézer kombinációt már tavasszal is csináltam, ott épp csak megbolondítottam egy kicsit a blézerrel és az ékszerekkel a farmer-tornacsukát. Itt viszont a pólón kívül legyen minden viszonylag elegáns: a farmer a szakadt boyfriend helyett inkább egy egyenletesen sötétkék, szofisztikált egyenes szabású, a cipő kifejezetten kimért és pasis (volt egyszer egy ilyen darabom, imádtam), a táska elegáns, az ékszerek visszafogottak. A póló meg vagány, csak hogy lássák, hogy nem érdemes veled szórakozni :)

Summer to autumn 03


Ez volt az a sárga ruha, amibe első látásra beleszerettem, szerintem azonnal fogok venni egy ilyet, ha szembejön valahol. Nyárra nőcisen, fonott talpú szandállal, csini táskával, kevés arannyal hordanám. ősszel pedig jöhetnek a meleg földszínek, kötött kardigánnal, harisnyával vagy leggingsszel, bokacsizmával és egy mélyebb színű fülbevalóval.

Summer to autumn 04


A szűk, fehér halásznadrág valamilyen hosszabb, élénk színű felsővel és kiegészítőkkel szintén kényelmes, nyári alapdarab nálam. Edzésre, vásárolni, csatangolni, nyaraláskor várost nézni egyaránt szeretem. Őszre előkerülhet hozzá egy magas szárú lovaglócsizma, amiből nem csúszkál ki a szára, egy melegebb, de még mindig élénk színű pulóver és egy laza hátizsák, hogy az edzéscucc is beleférjen.

0 megjegyzés :

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...