2014. július 29., kedd

Nassolj okosan!

Az, hogy szeretsz nassolni, önmagában még nem lenne baj (mondj valakit, aki minden pillanatban példás önfegyelemmel áll az élethez. Öööö, rossz lehet neki...). A gond ott kezdődik, ha rosszul választod ki a nasit, és a napi kalóriaadagodhoz képest pluszban nassolsz. Pedig az okosan kiválasztott rágcsálnivalók akár segíthetik is a fogyókúrádat: ha egy főétkezés előtt egy-két órával fogyasztod el őket, nem fogsz farkaséhesen asztalhoz ülni, így tudatosabban, kalóriaszegényebben étkezhetsz. Íme néhány tipp a hasznos nassoláshoz:

Kép innen
  • Nem az a kérdés, mikor eszel, hanem az, hogy mit, és mennyit.
  • A rágcsálnivalókra ne plusz finomságként gondolj, inkább tervezd őket bele az egész napi kalóriafogyasztásba.
  • Igyekezz minél változatosabban táplálkozni, így gondoskodhatsz róla, hogy minden hasznos tápanyagot megkapjon a szervezeted. Az uzsonnád például legyen egy narancs néhány szem teljes kiőrlésű keksszel. Így vitaminokat, és rostokat is fogyasztottál, mindkettő hasznos tápanyag. Kerüld viszont az értékes tápanyagot nemigen tartalmazó, cukros rágcsákat.
  • Tekintsd a nassolást kis étkezésnek. Legyen például a nasi a kárpótlás azért, amit ebédnél nem ettél meg (ha például kihagytad az ebéd utáni sütit, igazán megérdemelsz pár szem mandulát, vagy egy finom gyümölcsjoghurtot).
  • Gondold át jó előre, mit is szeretnél nassolni, így nem fogsz ráugrani az első szembejövő édességre.
  • A nagyon kalóriadús rágcsálnivalókból (pl. chipsből) egyszerre csak egy kis adagot fogyassz: porciózd ki előre, és csak az előre elkészített apró adagot vidd magaddal a munkahelyedre. Így nem fogod felfalni az egész zacskóval.

0 megjegyzés :

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...