2014. május 20., kedd

Ezt teszi a szépségeddel a stressz (és ezt teheted ellene)

Mostanában sajnos kicsit ritkásabban jutottam hozzá a bloghoz, valahogy minden és mindenki erre a hónapra fixált rá, hogy még valami fontosat betuszkoljon a programba a nyár előtt. Úgyhogy ide-oda rohangálok, mint az a bizonyos mérgezett egér, és nem mondhatnám, hogy egy buddhista szerzetes nyugalmával szemlélem a világot, különösen akkor, amikor eszembe jut, mi mindennek nem jutottam ma sem a végére..

Kép innen
Épp erről az élethelyzetről jutott eszembe, mennyire meglátszik a stressz az ember külsején is.  Az idegesség károsítja a bőrünket, a hajunkat, a körmünket, szinte mindenünket megviseli. A jó hír viszont az, hogy sokat tehetünk ellene.

Pattanások, mitesszerek, viszketés
Ha stressz ér bennünket, azonnal megemelkedik a szervezetünkben a kortizol stresszhormon szintje. Ez egyebek mellett a bőr faggyútermelését is fokozza. Az eredmény: eltömődött pórusok, mitesszerek, pattanások. A szervezet ilyenkor a hisztamin kibocsátását is fokozza, amely az allergiás reakciókra hajlamosaknál viszkető, vörös, gyulladt foltok kialakulásához vezethet.
Mi a megoldás? Legfőképpen az egészséges táplálkozás: kerüld a zsíros, olajos ételeket, a csokoládét, fogyassz inkább vitamindús zöldségeket, gyümölcsöket, és minél több ásványvizet. Reggel és este jöhet a kíméletes arctisztítás, de a durván szárító szereket hagyd ki az életedből, mert csak rontanak a helyzeten. Hetente egyszer-kétszer vesd be a bőrradírt, zsíros krém helyett pedig jöjjön valamilyen zsírmentes gél, és persze a kozmetikus, ha be tudod szorítani a programodba.

Sápadt, hámló bőr
A stressz összehúzza a bőr hajszálereit, így elvonja az arctól a rózsás színt és frissességet adó vér nagy részét. A szervezet ugyanis feszült helyzetben elsősorban a létfontosságú szerveket, az agyat, a szívet, a tüdőt látja el bőségesen vérrel, a bőr szükségleteit pedig hátrébb sorolja a fontossági sorrendben. Ezért nézünk ki olyan kifacsartnak, sápadtnak egy hosszú munkanap után. A csökkent véráramlás hámláshoz is vezethet – ráadásul mindez egyszerre jelentkezhet a piros foltokkal, pattanásokkal. Sajnos a stressz igen gyorsan öregíti, ráncosítja is a bőrt!
Mi a megoldás?  Esténként kötelező a tápláló éjszakai krém, amelyet egy kis masszírozással is megtámogathatsz. Hetente egyszer radírozz, ezzel eltüntetheted az elöregedett hámsejteket, és serkented a bőr vérellátását. Reszelj le egy almát, adj hozzá kevés tejszínt és legfeljebb öt csepp citrom- vagy grapefruit-levet. Kend fel a bőrre, pihenj vele negyedórát, majd langyos vízzel mosd le. Az alma és a citrom vagy grapefruit gyümölcssavai leoldják az elöregedett hámsejteket, a tejszín pedig táplálja, kényezteti a bőrt.

Hulló, töredező, korpás haj
Nem alaptalan mondás az, hogy „kihullik a hajam az idegességtől”: a stressz egyik következménye valóban a hajhullás lehet. Ráadásul a hajszálak elvesztése nem is azonnal, hanem a stresszes, feszült időszak után 2-3 hónappal jelentkezik. A haj zsírosodhat is a feszültségtől,de akár ki is száradhat, vagy épp korpásodni kezdhet.
Mi a megoldás? Töltsd fel magad vitaminokkal és ásványi anyagokkal! A korpás fejbőrnek például jót tesz a cink, egyél minél több spenótot, lencsét, babot, borsót, karfiolt. Az A-vitamin, és provitaminja a béta-karotin fényesen, egészségesen tartja a tincseket. A-vitaminból a legtöbbet a máj, a tejtermékek, a tojássárgája és a tengeri halak tartalmazzákl, a béta-karotint pedig a sárgarépával, spenóttal és sárgabarackkal veheted magadhoz. A H-vitamin, azaz a biotin erősíti a hajat, és hajhullás ellen is kiváló: forrása a karfiol, a dió, a mogyoró, a máj és a tojássárgája. A hajápoláshoz válassz kímélő sampont és balzsamot (jó alkalom, hogy áttérj a natúrkozmetikumokra), és lehetőleg kerüld a drasztikus fodrászati eljárásokat, például a festést (persze, ha lenő, akkor nincs mit tenni, legalább a tízcentis lenövés miatt ne stresszelj).
Kép innen
Töredező körmök
Az ideges ember gyakran rágja a körmét, vagy csipkedi, kapargatja a körömágyát – ez akár maradandó esztétikai hibákat is előidézhet. A feszült élet következménye lehet az is, ha töredezik, beszakadozik a körmöd.
Mi a megoldás? A vitaminkúra, különösen a biotin- és cinktartalmú élelmiszerek fogyasztása a körömre is jó hatással van. Az olajfürdő segít megakadályozni a töredezést: langyosra melegített növényi olajba áztasd be a körmeidet 15 percre, majd csepegtesd le, és a maradék olajat masszírozd a kezedbe, körömágyadba. Reszelésre legjobbak a kristályos körömreszelők, mivel ezek finom kristályszemcséikkel lezárják a köröm felszínén reszeléskor keletkező apró repedéseket.

Göröngyök a combon
A feszült időszakokban az egész szervezet egyensúlya megbomlik, rosszabb lesz a vér- és nyirokkeringés, így lelassul a salakanyagok eltávolítása. A helyzetet fokozza, hogy a feszült időszakokban gyakorta a kávéhoz, cigarettához, sőt időnként az alkoholhoz is nyúlunk, ez pedig tovább rontja a narancsbőrös területek állapotát.
Mi a megoldás? A cigi és az alkohol nemcsak a narancsbőr miatt tilos, hanem azért is, mert a füstöléstől vagy egy felestől még egy probléma sem oldódott meg (de ha tudtok olyanról, ami igen, akkor szóljatok!). A junk food sem feltétlenül jó nyugtató, inkább étkezz egészségesen, és igyál minél több vizet, hogy a korábban összeszedett salakanyagokat eltávolítsd a szervezetedből. Egy szimpatikus narancsbőr elleni krémet is bevethetsz,

Kép innen
És néhány villámgyors tipp a stressz ellen:

Mozogj! A testmozgás oldja a feszültséget, és örömhormonokat szabadít fel a szervezetedben. A legkiválóbb feszültségoldó a jóga, de a kocogás, vagy egy egyszerű séta is sokat tehet.
Ki a szabadba! A zöld szín nyugtató hatású, ilyenkor pedig a legszebb arcát mutatja a természet. Irány a csend és a madárcsicsergés, tuti nyugtató.
Vesd be az illóolajokat! A levendula illóolaja megnyugtat, a narancsé feltölt. Csepegtetheted aromalámpába, vagy a fürdővizedbe is.
Teázz! A kamilla, a levendula és a citromfű-tea kiváló feszültségoldó.
Lazító, frissítő lábfürdő: hűvös vízbe cseppents pár csepp borsmentaolajat, és tedd bele pár percre a lábadat.
Relaxálj: mindenkinek jár napi 5-10 perc, amikor csak a légzésére kell figyelni.
Fejmasszázs: tíz ujjal gyürmöld át az egész fejedet.

0 megjegyzés :

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...