2013. szeptember 25., szerda

Inspiráció: rockercsizma

Aki olvassa a blogot, azt valószínűleg nem éri meglepetésként, hogy a zenei ízlésem finoman szólva nem a Rihanna-Lady Gaga tengelyen mozog. A metálos külsőségeket (zenekaros póló és hasonlók) persze általában meghagyom a koncertekre, de a farmer-csizma vonalat a hétköznapokon is szeretem. Épp ezért nem kicsit virul a fejem, hogy mostanában tele vannak a cipőboltok rockercsizmákkal. És ha már így, hát persze, hogy azonnal elkezdett kattogni az agyam azon, mit lehetne átmenteni a hétköznapi szettekbe mindabból, amire a kedvenc zenekaraim inspirálnak - persze nem jelmezszerűen, hanem simán hordhatóan. Ez már csak azért is szívügyem, mert a mainstream rádióadók által toltaknál kicsit keményebb zenét a legtöbben élből, gondolkodás nélkül utasítják el. Kulcsszavak: lány létedre, túl vad, gitárnyűvés, horrorpóló és hasonlók. Pedig lehet, hogy csak meg kéne hallgatni egy-két számot.... Úgyhogy a szettek mellé teszek egy kis zenét is, az inspirációt nyújtó zenekartól, hadd terjesszem a "kúttúrát".

Kezdjük az egyik legrégebbi kedvencemmel, akit az idén sikerült újra megnéznem koncerten is, és még mindig zseniális. Hát persze, hogy Slash, akit a Guns korszakban sikerült megszeretnem, de azóta sem múlik a lelkesedésem. A szettben a cilinder persze csak poén, de ha nagyon bevállalós vagy, nyugodtan vedd fel, még fekete pulihaj sem kell feltétlenül hozzá. (A cigit és az egyebeket, amiket az említett úr az elmúlt évtizedekben magába döntött, pláne nem ajánlom, elvégre ez a blog mégiscsak az egészséges életmódról szól. A Jack Daniels is elég, ha megmarad a pólófelirat szintjén.) A felsőrész az ősz egyik legnagyobb visszatérője, a sportos pamutpóló, tele vannak vele a divatlapok. A szűk, fekete farmerrel és a bőrdzsekivel ez a "legrockeresebb" összeállítás a három közül, viszont kényelmes, sportos, mi kell még..


Rocker boots Slash set


Rocker boots Slash set by csjudit featuring motorcycle boots


A zene hozzá egy kis ízelítő  az augusztusi koncertről, Sydney-ből. Szeretjük :)


A második összeállítás a romantikus-lovagos vonal. Nem tudom, hogy a bennem élő, jól elrejtett vadromantikust fogta meg, vagy a történész-vegyértékemet (eredeti végzettségem szerint az lennék) piszkálta, de amikor lassan 15 éve először hallottam Rhapsodyt, a maga lovagos-fantasys-sárkányos- barokk fuvolás számaival, hát azonnal kész lettem. Azóta ráadásul kettő is van a bandából, mert a két főembere külön tolja egy ideje, de töretlenül szeretem őket. És hát az sem mellékes, hogy tőlük szépen eljutottam számos más fantasy-témákkal dolgozó, régi korokat felidéző, komolyzenei betéteket a számaiba építő zenekarhoz, vagyis újabb kedvencekkel gazdagodtam. Az általuk inspirált szett kicsivel lágyabb, mint az előző, középkori stílusokat idéző blúzzal (kettő is van, nem tudtam választani), poncsóval, sárkányos nyaklánccal. A fülbevaló zöld köve finom utalás a Rhapsody Emerald Sword című klasszikusára :)


Rocker Boots Rhapsody set



És ha már felemlegettem ezt a klasszikust, hát mi más is jöhetne. A videó minőségéért én kérek elnézést, nagyon régi, nagyon legendás, nagyon szívemcsücske.

 

A harmadik szett kicsit gótos, de csak hordható mértékben. A gót stílus nem annyira az enyém - a Nightwish - Lacuna Coil - Leaves"Eyes - Within Temptation vonalat nagyon kedvelem (a Nightwisht különösen, szintén évtizedes kedvenc), de külsőségekben valahogy sosem akartam hasonulni a gót csajokhoz (vagy túl sportos vagyok hozzá, vagy túl öreg). Ezt a szettet viszont simán felvenném, akár munkába is, szerintem össze is fogok válogatni egy hasonlót az itthon levő készletből. A csipke idén iszonyúan menő, az ősz egyik nagy divatszíne pedig a mélybordó, amit hivatalosan oxbloodnak csúfolnak, de bikavérben maradjunk inkább az egrinél. A bordó csipkés harisnya pedig még nőcisebbé teszi az összhatást. A csizma sem annyira szegecses-csatos, kicsit szolidabb verzió.

Rocker boots Nightwish set


Rocker boots Nightwish set by csjudit featuring faux-leather boots


Íme a Phantom of the Opera a Nightwishtől, még Tarjával, mert (nekem) úgy az igazi. A legjobb Phantom-feldolgozás, amit eddig hallottam, Marco Hietala fantomhangjánál nincs királyabb..

4 megjegyzés :

lcd írta...

Ez a bejegyzés nagyon tetszett :) A három szett közül mind bejön, de legjobban az első. És a karkötőt el is tudom készíteni, szuper ötletet adtál, úgyhogy a közeljövőben lopok is rá magamnak egy órácskát :) Köszi!

Judit írta...

Örülök, hogy tetszik. :) Nekem a második a kedvencem, de tulajdonképpen mind a hármat bármikor felvenném. Elárulod, hogy kell ilyen karkötőt csinálni?

Agnes Turi írta...

Nagyon vagányak lettek :) nekem a 3. a kedvencem :)

lcd írta...

Semmi különös, csak memóriadrótra fűzöm fel a gyöngyöket és kész. Olyan 10-15 sor már jól néz ki nagyon :)

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...