Táplálkozás és egészség

Egyél jót, egyél jól, légy egészséges!

Lélek és coaching

Lelki wellness a life coach szemszögéből

Mozgás es wellness

Sport, fitnesz, edzés, pihenes es lazítás

Zöld es bio

Zöld háztartás, városi bioságok

Szépség es stílus

Öltözködés, színek, stílusok, kencék, sminkek, illatok

2013. május 28., kedd

Csak itt, csak most, csak önöknek - még egyszer az átverésekről

És még egy második rész, ezúttal a "csak itt, csak most, csak önöknek, a mindenre jó csodaszer" történetét folytatta a Forró nyomon stábjával Kéky Kira.

 A riportban megszólal két volt ügynök is, akinek egy idő után elege lett abból, hogy nem tud tükörbe nézni a munkája miatt.Pedig aki ügyes, nagyon jól kereshet a tukmálással. Elég, ha a megfelelően betanult dumákkal kellő ideig bombázza a célszemélyeket, és máris megfogta a félmillás madarat. Te ne hagyd, oké?

Kipróbáltam a turbófitneszt, 2. rész: rázzad, bébi!

Ahogy korábban ígértem, íme a turbófitnesz-teszt második része – ezúttal a vibrációs edzőgépekről írok

A gyorsított fitté válást ígérő gépek másik fajtájának, a vibrációs kütyüknek a története nagyon hasonló az elektromos impulzusokat kibocsátó berendezésekéhez. Először szintén az asztronauták felépülését segítették vele, innen átkerült az élsportba, majd a szabadidősportba. A berendezések lényege, hogy a platni, amin állunk, igen gyorsan rezeg. Erre az egyensúlyi kihívásra, az agy úgy reagál, hogy parancsba adja az izmoknak: hozzák helyre az egyensúlyt. Az izmok tehát a rezgéseknek megfelelően, akaratunktól függetlenül összehúzódnak, másodpercenként akár 30-szor is, hogy fenntartsák a test egyensúlyát. Az eredmény: 10-20 perc alatt egy teljes edzőtermi edzés terhelése. A vibrációs tréning az ajánlások szerint növeli a pulzusszámot, gyorsítja az anyagcserét, javítja az izomtónust és az állóképességet, segít a rehabilitációban, és a csonttömegvesztés ellen is jó. Nem ajánlott viszont várandósoknak, szívbetegeknek, pacemakerrel vagy fém implantátummal élőknek, az epe- és veseköveseknek, valamint az epilepsziásoknak.

A vibrációs gépeknek alapvetően két típusa van: az olcsóbb szalonokban általában olyan berendezésekkel találkozunk, amelyek fel-le rezegnek, A drágább helyeken ezzel szemben 3 dimenziós mozgásra képes, a testet sokkal keményebben megdolgoztató gépek vannak. A legnagyobb különbség azonban mégsem ebben rejlik az olcsó szépségszalonok, és a fejlettebb, ezzel pedig arányosabban drágább helyek között: sokkal inkább a személyi segítségben (és akkor most rá is térnék a saját tapasztalatokra, valamint azokra a hibákra, amelyeket vibrotréning-ügyben egy szalon elkövethet, és – ne legyen kétségünk – el is követi őket a legtöbb). A drágább szalonokban ugyanis komolyan veszik az edzést, személyi edzőt is adnak a gép mellé, ami a kezdetekkor mindenképp megkönnyíti a dolgunkat. Merthogy ezen a platnin nemcsak álldogálni kell, hanem mindenféle, legtöbbször statikus gyakorlatokat végezni, hogy még erőteljesebb legyen a hatás.


Én egy közeli szépségszalonban vettem egy 10 alkalmas bérletet az olcsóbb verzióra, a tudatlan és naiv érdeklődő szemszögéből nézve a dolgokat. Alapvetően ezekkel a gépekkel sem lenne probléma, de itt ugye nem jár edző a sport mellé, a szalontulajdonosok pedig, hát, hogy is mondjam finoman, nem viszik túlzásba a tájékozottságot. Nemcsak vibrotréningben, hanem úgy általában a sport terén sem. Ilyenkor állhat elő az a helyzet, hogy a kezdő vibrotréninges tanácstalanul feláll a cuccra, és megkérdezi, mit is kéne ezzel csinálni, az ábrándos tekintetű, szőke alkalmazott pedig álmatag hangon közli, hogy: „hát, tornázzáááá…” (és az előre beállított zsírégető programtól való eltérés is szinte megoldhatatlan feladat elé állítja, merthát a legtöbben zsírt égetni mennek, az izomtömeg-növelésre nincsenek ők annyira felkészülve). Azért annyit a legtöbben megtesznek, hogy elhelyeznek egy posztert a falon a vonatkozó gyakorlatokkal, szerencsés esetben olvasható, áttekinthető méretben, kevésbé szerencsés esetben A4-ben, oszt’ próbálj elmenni rajta.

Vagyis az első szabály ilyen esetben: legalább az első pár alkalomra válaszd a drágább, személyi edzős verziót, és akkor térj át az olcsóbbra, amikor már megvannak a gyakorlatok. Ha ez valamiért nem megy, akkor a YouTube-on találsz számtalan videót (például itt). Én ez utóbbi módszert választottam, mert akkor már megvolt a bérlet, és ki kellett hozni a helyzetből a legjobbat, de ha legközelebb vibrotréningre adom a fejem, akkor először mindenképpen edzőhöz megyek, rendesen betanulni. Nagyon azért nem aggódtam, mert a netről is elég szépen le lehet venni az infót, de azért hozzátenném, hogy kábé 30-35 éve sportolok, és az utóbbi években gyakorolt jógával – legalábbis remélem – valamelyest fejlődött a testtudatom, illetve a gyakorlatleírások értelmezésére való képességem. Aki sok év punnyadás után, némi túlsúllyal felszerelkezve itt kezdené a sportolást, annak mindenképp az edzős verziót ajánlom, már csak azért is, hogy hosszú távon ne rázza szét az ízületeit, vagy akár az intim berendezéseit a rosszul végzett gyakorlatokkal.

Source: marktplaats.nl via BSA on Pinterest

A másik, amire 10 alkalom alatt sikerült felfigyelnem: nem árt odafigyelni arra sem, mennyire hagyják lerohadni a gépeket. A nagyon olcsó helyeken előfordulhat, hogy az utolsó működőképes percig megy a verkli, mert a túl gyakori karbantartás már nem fér bele a szűkre szabott haszonkulcsba. Szóval keress olyan helyet, ahol azért erre is odafigyelnek. Meg arra is, hogy ne zsúfoljanak össze minél több gépet a fodrászat egyetlen, hátsó szobájába, mert nem árt, ha néha oldalra is ki tudod nyújtani kezed-lábad, sőt, akár egy rendes nyújtásra, lazításra, levezetésre is van helyed a 10-15 perc rázatás után. De ha ezek a feltételek teljesülnek, akkor nem kell aggódni, alap edzettség-növelésre az olcsóbb gépek is jók.

Mert egyébként tényleg nem hatástalan a dolog: 10 alkalom alatt határozottan keményedtek az izmaim, és nőtt a teljesítőképességem, úgy izomerő, mint állóképesség terén. Tulajdonképpen a jógaórán tűnt fel, hogy a szenvedősebb ászanákat is jobban bírom, mint azelőtt, utána pedig simán felmegyek a sokadik emeletre. Szóval alapvetően nem lenne ez rossz ötlet, bár hosszú távon ezt sem szívesen végezném „rendes” sport helyett, inkább csak mellette, kiegészítésnek, vagy esetleg rapid testformálásra, pár hét alatti teljesítmény-növelésre. Ami nekem itt is hiányzott: az a bizonyos „tettem valamit magamért” fíling, ami az edzések után általában erőt vesz rajtam. Azt sem túlzottan kedveltem, hogy egy-egy gyakorlat közben berezonált a fejem, de ez teljesen szubjektív elem, másokat meg biztosan nem zavar. Én a magam részéről egyelőre visszatértem a „normál” sportoláshoz, találtam is egy új, szerelemgyanús edzést (erről majd még írok), de nem állítom, hogy soha többé nem használnám a turbót egy-egy nagyon punnyadós időszakban, jobb híján. Tartósan viszont nem tudnék elköteleződni mellette, inkább valami olyasmit csinálok heti pár órában, hosszabb ideig, amit szeretek (tudod, az a bizonyos angol gyep, amit csak nyírni meg öntözni kell, de azt 500 évig :) ).

Szóval a gyorsított fitnesszel kapcsolatos előítéleteim egy része eltűnt, mások átalakultak, ahogy ezt már az előző cikkben is írtam. De továbbra is azt gondolom, hogy ezt is lehet jól és rosszul használni. Ha kiegészíted vele a kedvenc sportodat, vagy felturbózod magad, mielőtt komolyabban edzeni kezdenél, az oké. Ha 10 perc alatt „letudni” akarod vele az edzést, az nem oké. Hogy miért nem? Mert kísérletet sem tettél rá, hogy találj egy olyan mozgásformát, amit örömmel művelsz, és nem azért (utálva az egészet), hogy 2 centit leadj a csípőbőségedből. Pedig nem ártana, mert a mozgás alapvetően öröm, és az egészségről szól, nem a csípőbőségről, de még csak nem is a részidőről és az elvégzett fekvőtámaszok számáról. Kár, hogy az iskolai testnevelés-órákon ezt olyannyira kiölik a legtöbbünkből… (de ebbe most nem megyek bele, messzire vezetne)

Ha tetszett a poszt, csatlakozz a Zöldsaláta Facebook-oldalához, ahol más infók is várnak rád!

2013. május 26., vasárnap

Inspiráció: eper

És igen, végre itt a rendes (értsd: nem műérlelt, nem egyenízű) eper szezonja, a hét végén már szedtünk is jó másfél kilót az eperföldön, most épp a degeszre evés művelete zajlik. De most nem gasztro- és egészség-szemszögből inspirálódtam ettől a finomságtól, hanem pár hétköznapi és alkalmi szettet állítottam össze a szamócaszezon jegyében. Nyugi, nem kell Eperkének öltözni, tőle amúgy is hidegrázást kapok, de van olyan, hogy az ember lánya legszívesebben epret akasztana a fülébe is, pedig ezt általában a cseresznyével szokás megtenni. És mindez simán vállalható, elegáns partira éppúgy, mint munkába, vagy laza teraszon-koktélozáshoz.

Úrinős szett, partira, randira, gyertyafényes vacsorára:

Inspiration:strawberry #1


Nagyon laza, shoppinghoz, barátnős csevelyhez, fűben-zenehallgatáshoz, vagy csak egyszerű, céltalan csatangoláshoz (különösen ajánlott a katonás színek hozzám hasonló rajongóinak):

Inspiration: strawberry #2


És íme egy olyan, amelyik akár munkába is jó lehet, ha nem túl szigorú a dress code a munkahelyeden, ugyanakkor nem kell benne feszengeni és kellőképpen csajos is:

Inspiration: strawberry #3

2013. május 21., kedd

Simplicity: a világ legegyszerűbb spárgás rágcsája


Ha már itt a spárgaszezon, használd ki, mert a spárga nagyon egészséges eledel: gazdag A-, C- és K-vitaminban, B-vitaminokban, mangánban, rézben, foszforban, káliumban, vasban, cinkben, magnéziumban, szóval valóságos tápanyagbomba. A zöldspárgát, amely a növény föld fölött növekedő, és napfény hatására bezöldülő része, ráadásul még tisztítani sem kell, csak a tövéből letörni egy keveset, jó alaposan megmosni, nehogy homokos maradjon, és máris mehet a fazékba. Vagy a serpenyőbe, nálam ugyanis abba került.



Palacsintatészta sűrűségű szmötyit kevertem egy tojásból, egy kevés köleslisztből, teljes kiőrlésű lisztből és vízből, tettem bele egy kis sütőport, sót borsot. Ebbe mártogattam bele a spárgákat, majd kevés olajon kisütöttem. Kevés mascarponéval kikevert tejfölt tálaltam hozzá, de bármilyen mártogatóssal és salátával el tudom képzelni. Én könnyű ebédnek ettem, de filmnézéshez, rágcsálni is beválik, elkészítés szempontjából pedig nem hiszem, hogy van ennél egyszerűbb spárgás étel.

2013. május 16., csütörtök

Díjat kaptam!

Íme a Zöldsaláta blog életének első blogdíja, amelyet a RuralEve blog tulajdonosától, Heva-tól kaptam.

 
Heva blogjára már régebben is benéztem egyszer-egyszer, és mindig tetszett, amit találtam, most azonban egy kicsit többet is olvasgattam arrafelé, és nagyjából eldőlt, hogy rendszeres vendég leszek nála. A díjat pedig nagyon köszönöm, és a szabályoknak megfelelően tovább is adom.

Íme a szabályok:
♥ Meg kell említeni azt, akitől a díjat kaptuk.
♥ 4 bloggernek tovább kell adni, feltétel, hogy 200 fő alatt legyen a feliratkozók száma a blogján.
♥ Egy-egy kommentet kell írni a 4 kiválasztott blogger oldalán a díjjal kapcsolatban. 
 
És akkor a folytatásban:
- Flamcsi, mert mindig nála találom a legjobb kajákat. :)
- LCD, mert metáltesó, meg minden :)
- 30SomethingUrbanGirl, a divat- és sztárügyi beszélgetésekért :)
- Cucka, mert az egyik legrégebbi blogbarát, és hátha ez is írásra motiválja :)

2013. május 15., szerda

Kipróbáltam a turbófitneszt - 1. rész

Már régóta terveztem írni a mostanság divatos "10 perc egy egész edzés" jeligéjű fitnesz-trendekről. Bevallom, eleinte meglehetős előítéletekkel közelítettem feléjük - valahogy nem volt szimpatikus, hogy felállsz egy gépre, aztán jól fitt leszel, miközben nem csinálsz semmit, sőt, még az idődet is sajnálod az egészségre, mert 10 perc alatt le akarod tudni az egészet, és mert leragadtál ott, hogy az edzés az fujj, csak muszáj. Aztán, ahogy kipróbáltam a két fő csapásirányt, ezeknek az előítéleteknek jó része elmúlt szépen, más részük pedig átalakult.



Szóval az év elején kitört rajtam, hogy namostaztán tényleg helyreállítom korábbi erőnlétemet-fittségemet, és azonnali, rapid kondíciójavítást szeretnék. Épp kapóra jött egy meghívás a SpeedFitness-től, így máris ott találtam magam rákötve a 220-ra. Na jó, ez utóbbit csak vicceskedve emlegettem így, az ügynek egészen komoly tudományos háttere van. A hasonló elektromos impulzusokat kibocsátó eszközöket először a szovjet űrhajósok rehabilitációjában használták, mivel a súlytalanság állapotában meglehetősen leépülnek az emberek izmai. Innen a technológia átkerült az élsportolók teljesítményének javításába, majd a szabadidősportba, ahol a mindig időhiányban szenvedők is rájöttek, hogy a "nincs időm az edzésre" jó kifogás, csak épp nem előzi meg a mozgásszegény életmódból eredő betegségeket.

Ez utóbbi területen a német mérnökök által az 1990-es években kifejlesztett úgynevezett EMS (electro-myo-stimulation, azaz elektromos izomstimuláció) gépek terjednek leginkább. A nagy felületű elektródák segítségével a test izomzatának 90 százaléka egyszerre dolgozik, így a 15-20 perces edzés során összesen 38 000 izomösszehúzódás történik. A módszer így gyorsan építi az izmokat, sőt, még a mélyizmokat is erősíti, miközben kíméli az ízületeket. Mivel komoly terhelést jelent a szervezetnek, nem ajánlott várandósoknak, akut vagy krónikus betegségekben szenvedőknek (pl. cukorbetegeknek, allergiás bőrbetegségre hajlamosaknak, tuberkolózisban szenvedőknek, lázas betegséggel küzdőknek, stb.), szívritmusszabályozóval élőknek, magas vérnyomásúaknak, de még rossz általános közérzet esetén is necces kipróbálni.
És akkor nézzük, hogyan is néz ki mindez a gyakorlatban. A Speedfitness stúdióban személyi edző fogadott, aki először megbeszélte velem, mit is szeretnék elérni, és életmódi, étkezési tanácsokkal is ellátott. Kaptam egy tiszta pamut-overallt, erre kerültek fel az elektródákat tartalmazó pántok, a combpánt, a felsőtestre ható elektródákat tartalmazó mellény, a kar- és a fenékpánt. A gép mellett végig ott állt a személyi edző (akinek az alakja már alapból motivációnak számított), és mutatta, milyen gyakorlatokkal dolgozzak rá a gép hatására. Amikor az elektromosság összehúzza az izmokat, az elég vicces érzés, ki jobban, ki rosszabbul bírja, nekem időnként kicsit kellemetlen volt, de nem annyira, hogy ne akarjam folytatni, szóval azt hiszem, meg lehet szokni. Amikor letelt a 15 perc, határozottan éreztem, hogy itten kérem háborgatva volt az izomzatom, jóleső fáradtsággal öltöztem át. Végül kaptam egy izomépítő fehérjeturmixot, hogy még gyorsabb legyen a hatás.

Összességében ez volt a turbó-fitnesznek az az ága, amely képes volt leszámolni az előítéleteimmel. Bár továbbra is azt tartom ideálisnak, ha az edzés élvezet, és nem valamiféle minél gyorsabban letudandó, utálatos valami, ez a dolog határozottan hatékonynak tűnt számomra. Azt nem tudnám elképzelni, hogy sport gyanánt csak ezt csináljam, azt viszont igen, hogy futás, vagy jóga mellett speedfitness-szel tegyek rá egy keveset az izomépítésre, hogy harmonikus legyen a végeredmény. Bár számomra kicsit inkább testkezelés-fílingje volt az ügynek, a másnapi enyhe izomláz meggyőzött, hogy az izmaim komolyan vették a helyzetet. Szóval egyáltalán nem állítom, hogy nem találkozunk még :)

(Stay tuned, a második részben jönnek a vibrotréningek, az is egy érdekes műfaj. Ha tetszenek a Zöldsaláta írásai, csatlakozz a blog Facebook-oldalához!)

2013. május 7., kedd

Önzőzős poszt, avagy a kedvencek

Csak mert szülinapom van :) Szóval rendezetlenül, és teljesen random módon összeválogattam pár dolgot, amit szeretek, és most kipakolom elétek kedvenceim egy töredékét. Mondjuk úgy, things I love this tuesday (copyright: Via)

Középkor, Olaszország, laaaaav


Róma. Örök város.


Tenger. Feeling.


Középkori ruhák, kardok, mifenék. Felejts ott reggel egy múzeumban, este jöhetsz értem.
Source: weheartit.com via Judit on Pinterest


Jóga


Tánc


Grumpy Cat. Mindig képes vagyok rajta röhögni. Coelho és Müller Péter helyett is őt kérném az üzenőfalamra :)
Source: quickmeme.com via Judit on Pinterest


Nyúl. Minden méretben és verzióban.
Source: tumblr.com via Judit on Pinterest


Jegeskávé. Guilty pleasures jeligére.


Nem mai kollekció, de nekem tervezték.


Zseni rovatunkban ma délelőtt:
Source: songza.com via Judit on Pinterest


És zene mára. Egy, amitől mindig elolvadok (igen, az ott Christopher Lee):


És egy, amire minden koncerten ugrálni kell:

2013. május 4., szombat

Leggings: ahogy ne, és ahogy igen

Pillantás a backstage-be, avagy ezen (is) dolgoztam az elmúlt hónapokban: a mai nappal vizsgázott szín- és stílustanácsadó lett belőlem. Szóval várható, hogy a közeljövőben elszaporodnak majd a blogon a divat-tárgyú bejegyzések, sort kerítünk a színtípusokra, a divatszínekre és egyéb trendekre is.

Most viszont egy olyan jelenséggel indítanék, amely a meleg beköszönte óta folyamatosan bántja a szememet az utcákon. Komolyan ingerem volt néha rejtett kamerás felvételeket készíteni, de a személyiségi jogokra való tekintettel inkább a Pinterestről válogattam elrettentő és jó példákat leggings-ügyben, mert ezt a cuccot lehet nagyon jól, és borzalmasan hordani. Sajnos az utóbbiból is rengeteg mászkál közöttünk, pedig csak egy egész pici odafigyelés kellene ahhoz, hogy tök jó legyen az összkép.

Először is szögezzük le az alapvetést: a leggings NEM nadrág. Arra találták fel, hogy különféle hosszú dolgok, például tunika, vagy nem egészen komfortos miniruha alá vegyük fel, de még nagyon hosszú (feneket takaró!) inggel is elmegy. A rövid és feszes dolgokkal viszont egyáltalán nem jó, ha pedig még egy extra magas sarkú cipővel is súlyosbítod azt, ami amúgy is, akkor konkrétan munkaruha - de bízom benne, hogy neked nem az a foglalkozásod.

Szóval lássuk, hogy hogyan NE:

Így max. jógaórára, de oda is jobban járnál egy hosszított szabású felsővel:
Source: loft.com via Grace on Pinterest


Ismétlem: edzésre esetleg elmegy, de utcára ne, plííííz!


Munkaruha, bizonyos főutak mellé:


Ezt már nem is nagyon kommentálnám:
Source: faxo.com via Jeap on Pinterest


Hideg már nincs, de még lehet. Ne így öltözz hozzá:
Source: google.com via Shauna on Pinterest


És akkor most az építő jelleg, vagyis lehet a leggings csinos is:

Ezt csak a szépség kedvéért, de az indiaiak tényleg tudják:


Lazaság. Tetszik:


Cuki:


 Nem kell 36-os méretűnek lenned ahhoz, hogy jól öltözz:


Ez is rendben van így:


Meg ez is:


Sőt, ez is, bakanccsal kifejezetten buli:


Nem 20 kiló, nem 20 éves, mégis elegáns:


Ez a szett nagyon ott van. A modell nyakában levő izét tekintsük sálnak, vagy műszőrmének:


Ez is bejövős, pedig az állatmintát nagyon könnyű közönségesen hordani:
Source: buytrends.com via Alina on Pinterest


Még egy ázsiai lány, korrekt leggingses szettben:

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...