2012. november 22., csütörtök

Reformgasztro: téli vitaminbomba céklából és almából

Az eredeti recept Antal Vali és közössége oldaláról való, almás céklasaláta néven fut. Kipróbáltam, saját ízlésemhez alakítottam, és meg kellett állapítanom, hogy a nyers cékláról sose gondoltam volna, hogy ilyen finom is tud lenni. A furcsa az, hogy önmagában nem sok íze van, almával és hagymával feldobva mégis szuper. Az eredeti recepten egyébként annyit változtattam, hogy a citromos-mézes-olajos öntet helyett majonézből tejfölből, joghurtból, főszerekből és egy pici ketchupből kevertem hozzá tartalmasabb szószt. Saját használatra ezt szoktam ezersziget-öntetnek csúfolni - ettől a nálam nagyobb gasztroszakértők valószínűleg harsány röhögésben törnek ki, de végülis teljesen mindegy a neve, ha egyszer finom. A salit még a négy és félévesek normál üzemmódja szerint üzemelő, vagyis némileg válogatós nagyfiam is hajlandó volt megkóstolni, sőt, másnap is kért belőle - ez azért elég jó referencia, nem?


 Hozzávalók:
Egy fél cékla durvára reszelve (ha kisebb a cékla, egy egész is nyugodtan belemehet)
Két közepes alma hámozva és durvára reszelve
Egy kisebb hagyma (vörös vagy lila ízlés szerint) megtisztítva és apróra kockázva.

Az öntethez:
Egy teáskanál majonéz
Egy teáskanál tejföl
Egy doboz joghurt vagy kefir, attól függően, melyiket szereted jobban
Egy teáskanál ketchup
Só, bors, pici mustár, citromlé, cukor vagy méz az ízesítéshez

A zöldségeket lereszelem, ill felaprítom, és jól összekeverem. Az öntet hozzávalóit alaposan elkeverem, sóval, borssal, mustárral, citromlével, cukorral agy mézzel (hangulat szerint) ízesítem. Amikor kellőképp finom, ráborítom a cékla-alma-hagyma elegyre, alaposan összekutyulom, és éhségtől függően máris lecsapok rá, vagy állni hagyom egy kicsit. Frissen és másnaposan, önmagában és köretként is nagyon finom.

0 megjegyzés :

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...