2011. április 1., péntek

Mi legyen a piknikkosárban?

Most, hogy végre tényleg jönni látszik a jó idő, lassan elindul a kirándulások és piknikek szezonja is. De mi legyen a hátizsákban és a piknikkosárban, hogy ne legyen benne több kalória, mint amennyit legyalogolsz?


Igen: sovány sonka, joghurt és gyümölcs
Ha a megfelelő hozzávalókat választod, a szendvics is lehet egészséges és fogyókúra-barát étel. Válassz teljes kiőrlésű lisztből készült zsemlét, és rakd meg alaposan sovány sonkával, grillezett, vagy nyers zöldségekkel, hogy minél több rostot vigyél be a szervezetedbe, ízesítőként pedig használj mustárt vagy ketchupöt. Az egészet tekerd alufóliába (a műanyag fóliák a zsírral érintkezve ártalmas anyagokat bocsáthatnak ki).
Hűsítő italok: a legjobb az ásványvíz és a jeges tea, természetesen cukor nélkül. Ez utóbbi készülhet szárított gyümölcsökből, vagy gyógynövényekből, például frissítő hatású mentából is. Anélkül oltja a szomjat, hogy túl sok kalóriával látná el a szervezetet.
Gyümölcs és desszert: a piknikkosárból nem maradhat ki a gyümölcs. Válassz valamilyen kemény gyümölcsöt, amelyet nem fenyeget az összenyomódás veszélye, például az almát. Ha egy kis édességre vágysz, vigyél magaddal egy doboz gyümölcsjoghurtot, vagy light, dobozos pudingot. Ügyelj a megfelelő hűtésre, nehogy megromoljon! És valami olyanba csomagold, aminek nem szakad fel a fóliája, hogy aztán az egész trutyi a zsákodban landoljon.

Nem: szalámis szendvics, chips, kóla és sütemény
Jó volna, ha a piknik végeztével még tennél egy sétát a szabadban. Ha viszont úgy jóllaksz, hogy csak a heverészésre marad energiád, valamit nem jól csináltál...
A fehér zsemle a benne levő egyszerű szénhidrátok miatt nem a legjobb választás, a szaláminak viszont a zsírtartalma túl nagy. Ha mindehhez még egy szelet zsíros sajt, némi vaj és egy adag majonézes mártás is járul, bőven 400 kcal fölé szökik a szendvics energiatartalma.
Vigyázz a buborékkal! A szénsavas üdítők rengeteg cukrot tartalmaznak. Ráadásul a szénsav egy időre elzsibbasztja az ízlelőbimbókat, így a szomjúságérzet előbb tűnik el, mint hogy kielégítetted volna a folyadékigényedet.
Ha nem tudsz ellenállni az édességeknek: a pikniket nyugodtan lezárhatod valamilyen finomsággal, de túlzásokba esni e téren sem érdemes. A krémes sütemények, torták egyrészt nehezen szállíthatók, másrészt nagyon kalóriadúsak, cukrosak-zsírosak. A legjobb valamilyen könnyű, egyadagos édesség, így könnyebb kontroll alatt tartani az elfogyasztott mennyiséget.

0 megjegyzés :

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...