2010. szeptember 30., csütörtök

Emberkísérlet, avagy találtam egy csodaszert nátha ellen

Egyszer már rápörögtem itt a gyömbérre, amit azóta is nagyon szeretek, bár már nem fogyasztom kilónként, mint akkoriban. Viszont most megakadt rajta a szemem a zöldségesnél, egy hátsó rekeszből beugrott, hogy jó lesz ez nekem nátha ellen. És tényleg....
Nem kicsi mennyiséget toltam belőle, 4 nap alatt elfogyott egy jó ötcentis gyökér. Reszeltem belőle a limonádémba (jó sok citrommal, C-vitamin löketként), forráztam tealevelek mellé, vagy egyszerűen önmagában csináltam belőle teát. Úgy leizzadtam tőle, mint a valamikori boldog emlékű Kalmopyrintől, és két nap után felszámolta a takonykórt. Plusz egyszerűen legyalulta a nálam ilyenkor szokásos kezdődő hörghurutot és "aligtudokbeszélni" jellegű köhögést . Egy reggel úgy keltem, hogy "na, a fenébe, már megint két hétig köhögni fogok", jött egy jó erős gyömbértea, aztán elmúlt ez az izé. Így, ahogy írom, csak úgy egyszerűen. Szóval érdemes kipróbálni, bár biztos, ami biztos, én terheseknél nem erőltetném (az aromaterápiában a gyömbér illóolaját nem szokták ajánlani a várandósság alatt, szóval én az extra óvatosság jegyében nyersen sem enném nagyobb mennyiségben....).

És a végére a hedonista csodarecept:
- vanília ízesítésű tea (én az IKEA-ban szereztem be, a házi bioboltjukban, rebarbara-vanília ízű bio-tea a becsületes neve, de bármilyen fekete tea jó lehet helyette)
- reszelt gyömbér (kevés, mert brutálisan erős íze lesz!)
- egy kávéskanál vaníliakivonat (csak hogy a kalapkúrának is adjunk)

Ezt a keveréket kell leönteni forró vízzel, pár perc után leszűrni és pici barna cukorral vagy mézzel ízesíteni.

0 megjegyzés :

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...