2010. január 27., szerda

Mindent a maga idejében!


Egyes szakértők szerint mindegy, mikor eszel, a lényeg, hogy kevesebb kalória kerüljön a szervezetedbe, mint amennyit egy nap alatt felhasználsz. Mások a fehérjében gazdag, szénhidrátban szegény étrendre voksolnak. Sokan viszont azt vallják: az, hogy mikor eszünk meg bizonyos élelmiszereket, befolyásolja, hogyan használja fel a szervezetünk a táplálékot. Belegondolva, hogy a reggelire vagy ebédre fogyasztott ételnek fel kell töltenie energiával az egész napi rohanáshoz, miközben az esti kaja csak az alvásban "segít", ebben azért lehet valami... Nézzük meg, mikor mit célszerű fogyasztani.

Reggelire: a szénhidrátok és a fehérjék kombinációjával jól indul a nap, és az agyad is formába lendül. Kiváló reggeli lehet például a következő:
- teljes kiőrlésű gabonapehely, friss gyümölcs és zsírszegény tej
- szendvics, gyümölcs és egy pohár tej
- turmix friss gyümölcsből és joghurtból

Ebédre: legyen benne egészséges fehérjeforrás is, ami átsegít a délutánon. A zsíros ételekkel viszont vigyázz, elálmosítanak! Próbáld ki a következőket:
- vegyes saláta babbal, és teljes kiőrlésű zsemlével
- teljes kiőrlésű zsemléből készült szendvics zöldséggel és sovány sajttal
- gazdag leves sok zöldséggel, csirkehússal, desszertként gyümölcs

Vacsorára: ekkor egyél a legkevesebbet a nap folyamán. Válaszd a kedvenc ételedet, de kis adagban. Ha nem etted meg a napi 5 adag zöldséget-gyümölcsöt, itt az idő a pótlásra – akár a hús, és egyéb fehérjeforrások rovására is.

Sportolás előtt: a szénhidrátok energiát adnak, az alacsony zsírtartalom pedig könnyen emészthetővé teszi az ételt. Egy szem friss gyümölcs és egy teljes kiőrlésű zsemléből, sovány pulykasonkával készült szendvics jó választás lehet.

Sportolás után: ha lehet, ne egyél semmit. Igyál sok vizet, és várd meg a következő étkezést.

Lefekvés előtt: kerüld a cukros és a zsíros ételeket. Egy pohár sovány tej, vagy egy doboz sovány joghurt viszont segíthet, ha még éhes vagy.

0 megjegyzés :

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...