2010. január 31., vasárnap

Húzd el a függönyt!


Ha reggelenként nehezen kászálódsz ki az ágyból, és a téli depresszió jeleit is kezded felfedezni magadon, tölts minél több időt a friss levegőn! Reggel pedig az első dolgod az legyen, hogy elhúzod a sötétítő függönyt, és beengeded a lakásba a napfényt. Sötétben ugyanis nő a szervezetben a melatonin, az alvásért felelős hormon szintje, ezért minél hosszabbak az éjszakák, annál inkább szeretnénk téli álmot aludni, mint a medvék. Világosban viszont csökken a melatonin szintje, és nő a szerotoniné: ez utóbbi az éberségért és a jó hangulatért felelős. A természetes fény tehát felélénkít és felvidít. Míg júniusban átlagosan napi 17 órát tölthetünk természetes fényben, januárban ez az idő mindössze napi 7 óra - nem csoda, ha nyáron sokkal jobb a hangulatunk mint télen. A sötét napokon a rossz hangulat mellett a koncentráló- és teljesítőképességünk is romlik. Ha tudsz, napközben is minél többet legyél a szabadban, a természetes fényben. A napfényt ugyanis nem pótolják a mesterséges fényforrások. (Bár léteznek a természeteshez közel álló, teljes spektrumú fényt kibocsátó lámpák is, ezeket a téli depresszió gyógyításában használják.)

0 megjegyzés :

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...