2010. január 3., vasárnap

Ha komolyan gondolod az újévi fogadalmakat...

Először is mindenkinek nagyon boldog új évet kívánok!

New Year Graphics

És ha nem akarod már az elején megszegni mindazt, amit a Himnusz előtt megfogadtál, íme néhány tipp a sikerhez:

1. Ne csak a fogadalommal törődj, hanem azt is gondold át, miért is akarod a változást. Vagyis ne csak annyit fogadj meg, hogy több zöldséget eszel, hanem vedd sorba, miért is: egészségesebb akarsz lenni? Karcsúbb? Jobban akarod érezni magad a bőrödben? Mások elvárásainak akarsz megfelelni? Vagy a magadéinak?

2. Talán furcsa, hogy ezt írom, de meg kell tanulnod hibázni is. Senki sem tökéletes, szinte borítékolható, hogy meg fogsz inogni: elszívsz "csak egy szálat", vagy besütizel a fogyókúra kellős közepén. Birkózz meg a lelkiismeret-furdalással, és eszedbe se jusson feladni "nekem még ez se megy" címszóval. Folytasd ott, ahol a kilengés előtt abbahagytad.

3. Igyekezz formába lendülni: ha testileg oké vagy, a lelked is egyre inkább rendben lesz, plusz a gondolataid is egyre tisztábbak lesznek. Gondold át, mikor tudsz jobb döntéseket hozni: a súlyfelesleged miatt keseregve, a téli nátha kellős lözepén, vagy frissen-fitten, jól érezve magad a bőrödben? Na ugye...

4. Ha edzeni kezdesz, csakis olyan programba vágj bele, amelyet kedvvel, lelkesedéssel csinálsz. Az teljesen rendben van, ha többféle sportot is kipróbálsz, de ahhoz is legyen bátorságod, hogy válts, amikor úgy érzed, a hátad közepére kívánod az egészet. Ha ugyanis tűzön-vízen át ragaszkodsz a rossz döntéshez, a végén kicsordul a hócipőd, és hagyni fogod a fenébe az egész edzés-ügyet. Inkább keress egy másik sportot, hosszú távon jobban jársz vele.

5. Állíts össze egy "ötletdobozt": vágd ki, nyomtasd ki, vagy mentsd el a kedvenc cikkeidet, receptjeidet, ötleteidet, hogy akkor is legyen mihez nyúlnod, amikor végképp kimerül a kreativitásod, .

6. Reális célokat tűzz ki! Ne akarj egy hónap alatt tíz kilót lefogyni, elvégre felszedni sem ennyi idő alatt szedted fel a felesleget. A fogyás normális, megtartható üteme heti 0,5-1 kiló, ennél többet ledobni egyrészt nem egészséges, másrészt nem valószínű, hogy a rohamfogyókúrával elért eredményt hosszú távon is tartani tudod majd.

7. Tanulj a hibáidból! Ha nem úgy mennek a dolgok, ahogy szeretnéd, nézd meg alaposan és tárgyilagosan, hol ronthattad el, és ott módosíts.

0 megjegyzés :

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...