2009. november 11., szerda

Egy perc az egészségedért


Ugye van ennyid rá?

Bár az egészséges életmódra való áttérés a legtöbbször komolyabb beruházást igényel (pl. megvásárolsz egy fitnesz-gépet, időt szánsz a rendszeres edzésre, vagy a drágább bioételeket választod a szupermarketben), sok olyan helyzet is adódik, amikor egészen apró lépések hoznak komoly eredményeket. Ha hajlandó vagy a következő apróbb „befektetésekre”, később kamatostul kapod vissza a rájuk szánt perceket.


Vacsora előtt: nassolj egy keveset!

Miért? Mert így évente két kilót adhatsz le. Egyél 10-15 deka egészséges zsiradékot tartalmazó élelmiszert, például diót, mogyorót vagy avokádót. Ha ezután fogyasztod el a salátádat, az körülbelül 3 óráig marad a gyomrodban, míg ha kihagyod a rágcsálnivalókat, akkor mindössze 20 percig. Egy marék mogyoró tehát gondoskodhat arról, hogy később legyél újra éhes.


Aperitifként: igyál vörösbort a fehér helyett.

Miért? A vörösbor gazdagabb a szív- és érrendszert védő flavonoidokban, mint a fehér.


A desszertnél: válassz minőségi étcsokit!

Miért? Mert ha a töltött csokicsodák helyett étcsokit fogyasztasz, és abból is csak pár kockát engedélyezel, évente körülbelül 5 felesleges kilótól szabadulhatsz meg.


Munkaidőben: tárgyalj személyesen a kollégáddal!

Miért? Ha e-mail küldés helyett inkább átsétálsz a szomszéd irodába, az így elégetett kalóriák évente mintegy fél kiló fogyáshoz vezetnek. Ráadásul egy vizsgálat azt is igazolta, hogy 4-5000 plusz lépés 11 higanymiliméterrel képes csökkenteni a vérnyomásodat.


Minden étkezésnél: igyál jéghideg vizet.

Miért? Mert kéthavonta fél kilót fogyhatsz, ha bírja a torkod. Ha ugyanis hidegen veszed magadhoz a folyadékot, a szervezeted naponta körülbelül 123 kalóriát használ fel ahhoz, hogy visszaállítsa a normális hőmérsékletét.


Ebédidőben: sonkás szendvics helyett válaszd a tonhalasat.

Miért? Mert így csökkentheted a szívbetegség kialakulásának kockázatát. A halhúsban levő omega-3 zsírsavak ugyanis emelik a szervezetben a „jó” koleszterin szintjét, s így tisztán tartják az érfalakat.


Sportolás után: igyál meg egy pohár csokis tejet.

Miért? Mert ez segít az izmok helyreállításában és felépítésében. Egy amerikai kutatás arra a következtetésre jutott, hogy a fehérjét és szénhidrátot is tartalmazó edzés utáni finomságok (mint például a csokis tej) közel 40 százalékkal hatékonyabban növelik az izmokat, és állítják helyre azok apró sérüléseit, mint a csak fehérjében gazdag élelmiszerek.


Az esti film közben: egyél meg két banánt.

Miért? Mert így csökkentheted az agyvérzés kockázatát. Több vizsgálat is úgy véli, hogy az alacsony káliumszint kapcsolatban lehet az agyvérzés gyakoribb előfordulásával – ezt az elemet viszont nagy mennyiségben veheted magadhoz a banánnal.


Ha koffeinre vágysz: inkább tejeskávét kérj, mint kólát.

Miért? A csontjaid egészségéért. A tejben található kalcium ugyanis óvja a csontokat, míg a kóla szénsavtartalma hozzájárulhat a csontritkulás kialakulásához.


Két tornagyakorlat között: csinálj meg 25 felülést.

Miért? Mert így akkor is beillesztheted a hasizom edzését a programba, ha egyébként hajlamos vagy azt elbliccelni.


Mielőtt ágyba bújnál: egyél meg egy kocka csokoládét.

Miért? Az élvezetesebb szexért. Egy érdekes "brittudósos" kutatás szerint azok a nők, akik esténként ínyenc módon, minden falatot kiélvezve elfogyasztottak egy szelet csokit, jobb szexuális életről számoltak be, mint azok, akik szigorúan betartották a diétát, és nem tudtak elmerülni az élet élvezetében.


Ha orvoshoz mész: add meg a telefonszámod.

Miért? A szűrővizsgálatok sikeréért: így az orvos akkor is értesíteni tud az eredményről, ha netán elfelejtenéd azt megkérdezni.


Alvás közben: használj füldugót.

Miért? Azoknak, akik éjszaka 55 decibelnél nagyobb hangerőt kénytelenek elviselni (a horkolás körülbelül 60-80 decibelt jelent), nagyobb esélyük van a magas vérnyomásra, mint azoknak, akik csendben alszanak.

1 megjegyzés :

János írta...

Nagyon jó tanácsok és tényleg könnyű őket betartani. Érdemes néhány percet az egészségre forditani. A csokit én is kipróbálom mielőtt ágyba mennék.

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...