2009. július 3., péntek

Így dobd le az utolsó 5 kilót!

A diéta kezdetén szinte maguktól ugranak le a kilók, s ez remekül motivál arra, hogy kitarts a diéta mellett. Ám sajnos eljön az az idő is, amikor – úgy öt kilóval a cél előtt – egyszer csak nem mozdul tovább a mérleg nyelve. Nehogy feladd, inkább turbózd fel az anyagcseréd!


1. Sportolj!
Minél több az izomszövet a testedben, annál több energiát használsz fel. Ám ahhoz, hogy az izmok felépüljenek, rá kell szánnod magad a rendszeres sportra. Ez azonban nem jelenti feltétlenül azt, hogy a fitneszteremben kell töltened az idődet, ha nem kívánkozol oda – a kocogás, az úszás, a kirándulás, sőt a tempós séta is segíthet. A legjobb, ha hetente háromszor 30-45 percet mozogsz. Az edzés maga is falja a kalóriákat, és ahogy az izmaid fejlődésnek indulnak, ugyanannyi tréning egyre több kalóriától szabadít meg, sőt, két edzés között is több energiát használ el a szervezeted. Ráadásul a mozgás a vércukorszintet és az inzulintermelést is képes normalizálni, épp ezért ritkábban fogod a kellemetlen farkaséhséget tapasztalni. A sport erősíti a vegetatív idegrendszert, oldja a stresszt, így hosszú távon a közérzeteden is sokat javít – ennek következtében könnyebben elviseled majd az ideiglenes megtorpanást, és eszed ágában sem lesz feladni fogyási terveidet.

2. Javítsd az emésztésedet!
Ha tökéletesen működik az emésztésed, a felesleges kilók is gyorsabban olvadnak le. A friss mentatea segíti az emésztést, és akkor is jó hatású, ha egyszer-egyszer netán nem tudnád megállni, hogy túl sokat egyél. Az édeskömény is enyhíti a gyomor görcseit, míg a gyömbérből készült tea az anyagcserét „turbózza fel”: egy 1 centiméteres friss gyömbérdarabot reszelj bele egy kancsó forró vízbe, hagyd állni, szűrd le, majd lassanként kortyolgasd el.

3. Karcsúsító C-vitamin
Használd ki a C-vitamin karcsúsító erejét! A vitamin bontja a zsírt, és ezáltal gyorsítja a fogyást. Mivel a szervezet nemigen képes tárolni a C-vitamint, minden nap viszonylag nagy dózisban kell magunkhoz vennünk. Rengeteg vitaminkészítmény létezik, de mindegyiknél sokkal jobb, ha természetes formában, azaz zöldségekkel, gyümölcsökkel juttatod a szervezetedbe: egyél minden nap citrusféléket, paprikát, zöld levelű zöldségeket!

4. Zuhanyozz hideggel!
Időnként zuhanyozz le hideg vízzel, vagy ha ez nagyon kellemetlen, váltogasd a hideg és meleg vizet. A test ugyanis a zsírraktárakból szerez energiát a felmelegedéshez, és ez gyorsítja a zsírégetést. A szauna is jó hatású lehet, ráadásul méregteleníti is a testet.
5. Igyál sokat!
Ne feledkezz meg a napi legalább 2 liter vízről! Ha a szervezet folyadékhiányban szenved, kevesebb cukrot és zsírt éget el.

2 megjegyzés :

JRamocsai írta...

Jó tanácsok, mindig kellenek jó ötletek a fogyókúrához. Valoszinüleg a sport a legnehezebb és a legfontosabb is. Bár ez a honlap főleg nőknek iródik de sok jó tanács található férfiaknak is. Mindig jó olvasni az új témákról.

Kyra írta...

Köszönöm, és nagyon örülök, hogy tetszik a blog.
Nekem ez az egészséges életmód-dolog már régóta a mániám, a munkában is (újságíróként már közel 15 éve foglalkozom az ehhez kapcsolódó témákkal, és amit csak lehet, elolvasok, vagy kipróbálok), és a saját életemben is igyekszem megvalósítani belőle, amit csak lehet. :)

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...