2009. június 13., szombat

Csak szólok... (ha szereted a táncos edzést)

...hogy a Nestlé Fitness gabonapehely dobozaihoz most kétféle video-cd az ajándék: az egyiken egy 20 perces táncos edzés, a másikon egy 20 perces "küzdősportos" edzésprogram van a LesMills-től. (Namármost ez nem egy Nestlé reklám: jó, ha tudod, hogy a Fitness pehely, bár teljes kiőrlésű, azért rendesen van benne cukor is, így inkább reggelire edd - így ledolgozod napközben, míg este hizlalna.)

Egyelőre a BodyJam-et próbáltam ki, és szimpatikus volt. Egy kis előtörténetként azt azért elmondanám, hogy szeretek táncolni, de a hiphop-stílus nagyon messze áll tőlem. Ennek ellenére tetszett a BodyJam edzés, kicsit kihívásnak is éreztem, pont azért, mert egy tőlem meglehetősen idegen stílusba nyertem egy kis bepillantást. Aki eleve szereti a hiphop-jellegű mozgást, az máris helyzeti előnyben van hozzám képest.

A bemelegítés viszonylag korrekt, ezután pedig belecsapunk a lecsóba, jön a jó kis pörgős koreográfia. Alapvetően nem bonyolult, de elég gyors a tempó, és ennyi idő alatt elsőre nehéz ráérezni a mozdulatokra. Ha nem vagy táncos alkat, akkor ez okozhat egy kis problémát, de azért ne kedvetlenedj el: azért dvd, hogy bármikor megismételd a gyakorlást (szerintem harmadikra már minden pöpecül fog menni), és azért csinálod otthon, hogy még véletlenül se érezd úgy, hogy mindenki téged néz, nem igaz? A 20 perc nekem egy kicsit kevés volt, ráadásul a levezetésben nem jeleskednek (csak kiírják a végén, hogy maradj mozgásban, és hagyd, hogy fokozatosan csökkenjen a pulzusszámod), épp ezért rátettem még egy kis súlyzózást, és egy kis nyújtást, így lett komplett az edzés. Ha neked elég ez az időtartam, akkor ne erőltess semmit, de a végén nyújtsd meg egy kicsit a lábadat, és a karodat, és végezz néhány légzőgyakorlatot (akár egy másik fitnesz-dvd levezető részét is beteheted útmutatásul).

Ha ez lenne az első fitnesz-videó az életedben, akkor nem biztos, hogy ez a legjobb választás, de ha táncos alkat vagy, vagy a változatosság kedvéért kellene valami új, vagy ilyet még épp nem csináltál, akkor megéri megpróbálni. Erősítő jellegű edzések mellé is jó kardioedzésnek. (Ja, és nem DVD, hanem VCD a formátum, erre figyelj oda! Nekem számítógéppel gond nélkül sikerült lejátszani, de egyes DVD-lejátszók nem támogatják ezt a formátumot.)

Legközelebb letesztelem a küzdősportos programot is - igen, voltam olyan megszállott, hogy ezért is megettem egy doboz gabonapelyhet.

0 megjegyzés :

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...